وزیر اقتصاد گفت: ما تحت هیچ شرایطی برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی نداشته‌ایم و خبرهایی که اخیرا پیرامون این موضوع مطرح شده را به شدت تکذیب می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت وزیران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر بسته دولت برای خروج غیرتورمی از رکود گفت: دولت تدبیر و امید توانست تورم 45 درصدی را که در زمان تحویل دولت با آن روبه رو بود، مهار کند.

وی ادامه داد: بسته ما شامل دو بخش است؛ بخشی که مشمول اختیارات دولت می‌شود و بخشی همچون افزایش سرمایه بانک‌ها که نیاز به رأی مجلس دارد و لذا در قالب لایحه‌ای به مجلس تقدیم خواهد شد.   
 
طیب‌نیا ادامه داد: خط قرمز دولت، توسل به منابع بانکی برای مهار تورم است چرا که ما به دنبال برقراری ثبات در بازار کشور و بازار کالا هستیم لذا در افزایش سرمایه بانک‌ها تمام سعی‌مان بر تعامل حداکثر با بانک مرکزی است.   
 
وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تصریح کرد: این دو شرکت در لیست واگذاری قرار گرفته‌اند و وزارت اقتصاد و دارایی ملزم است با توجه به اهمیت باشگاه‌ها هرچه سریعتر اقدام به واگذاری آنها کند که ما در حال تهیه یک بسته برای واگذاری پرسپولیس و استقلال هستیم.
 
وزیر اقتصاد همچنین درخصوص حذف پردرآمدها از سبد یارانه نقدی اظهارداشت: یک هیئت از کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درحال بررسی وضعیت اقتصادی متقاضیان یارانه نقدی هستند، دولت به دنبال آن است که فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اثر سوئی در زندگی مردم نداشته باشد، البته ما به هیچ عنوان به دنبال حذف کم درآمدها نیستیم.
 
طیب‌نیا همچنین درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر برداشت از صندوق توسعه ملی توسط دولت تدبیر و امید گفت: ما تحت هیچ شرایطی برداشت غیرقانونی از صندوق توسعه ملی نداشتیم و خبرهایی را که اخیرا پیرامون این موضوع مطرح شده را به شدت تکذیب می‌کنیم.   
 
وزیر اقتصاد همچنین ادامه داد: ما به دنبال قیمت‌گذاری نیستیم و معتقدیم با تثبیت قیمت‌ها نمی‌شود با تورم مقابله کرد لذا به دنبال روندی منطقی برای مقابله با تورم هستیم.
 
وی خاطرنشان کرد: همه جای دنیا انحصارگری در بازار اقتصادی کنترل می‌شود لذا ما بازار انحصاری را کنترل خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار