وزير امور خارجه گفت: گروهها و طوایف مصر باید با هماهنگی و اقدامات خود جلوی این اتفاقات را در داخل کشورشان بگیرند تا مبادا بدخواهان با فتنه‌انگیزی از این اتفاقات سوء استفاده و شرایط را پیچیده‌تر کنند.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران علی‌اکبر صالحی وزير امور خارجه در حاشیه جلسه امروز(چهارشنبه) هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اتفاقات مصر گفت: ملت مصر هستند که باید تعیین کنند کشورشان چه سرنوشتی پیدا کند و ارتش مصر نیز ارتش ملی بوده و هست اما باید در نظر گرفت که با این اتفاقاتی که در مصر رخ می‌دهد، عده‌ای بیگناه کشته شده‌اند که ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: گروهها و طوایف مصر باید با هماهنگی و اقدامات خود جلوی این اتفاقات را در داخل کشورشان بگیرند تا مبادا بدخواهان با فتنه‌انگیزی از این اتفاقات سوء استفاده و شرایط را پیچیده‌تر کنند بنابراین هر چه سریعتر گروهها و طوایف مصری باید از این اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کنند.

وزیر امور خارجه اظهار داشت: مصر کشوری بزرگ و در منطقه نیز نقش‌آفرین و تعیین‌کننده است و امیدواریم هر چه زودتر آرامش به مصر و ملت مصر برگردد.

رئيس دستگاه ديپلماسي درباره برخی اخبار مبنی بر سفر حجت‌الاسلام و المسلمين روحانی رئيس‌جمهور منتخب به کشور عربستان گفت: من این مسئله را از رسانه‌ها شنیدم و اطلاعی در این باره ندارم.

صالحي همچنین در پاسخ به سؤالی مبني بر شاخص‌های عملکرد این وزارتخانه در دولت دهم تصريح کرد: این دولت در سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها کار خود را انجام داده است بطوری که دشمنان به این تحریمها عنوان تحریم‌های فلج‌کننده داده بودند اما اکنون با همدلی و همکاری دستگاهها توانسته‌ایم آثار سلبی تحریمها را تا حدودی کم کنیم که در این میان وزارت امور خارجه نقش مؤثری داشته است.

وی افزود: اما از نظر من مهمترین و مؤثرترین کار این وزارتخانه، آزاد کردن 48 گروگان ایرانی در سوریه بود که ما توانستیم آنها را آزاد کنیم که از نظر من ماندگارترین و خوشحال‌کننده‌ترین کار در این وزارتخانه همین بوده است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار