نایب رئیس هیات مدیره ستاد مردمی دیه کشور گفت: هم اکنون هفت هزار و 500 زندانی جرائم غیر عمد در زندان های کشور، در انتظار کمک های مردمی برای آزادی هستند.


علی اکبر یساقی در آیین جشن گلریزان در شهرکرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری افزود: بیشترین جرائم غیرعمد کشور با سه هزار و 500 زندانی به دلیل محکومیت مالی و قراردادها می باشند.

وی اظهار داشت: از مجموع زندانیان جرائم غیرعمد کشور یک هزار و 200 نفر را زندانیان تصادفات و مابقی را بدهکاران مهریه و نفقه تشکیل می دهد.

یساقی با بیان اینکه تعداد زندانیان کشور رو به افزایش است تصریح کرد: مهم ترین دلیل افزایش زندانیان رعایت نکردن قوانین و مقررات است.

نایب رئیس هیات مدیره ستاد مردمی دیه کشور گفت: بر اساس آمار نیروی انتظامی سال گذشته بیش از 50 میلیون برگه جریمه برای رانندگان نوشته شده و همچنین بر اساس آمار پزشکی قانونی یک‌هزار و 990 کارگر در حوادث کارگاهی فوت شده اند.

وی افزود: باید در کشور به دنبال فرهنگ سازی در زمینه تغییر رفتار اجتماعی باشیم.

یساقی اظهار داشت: سال گذشته هفت هزار زندانی جرائم غیرعمد آزاد شدند و پیش بینی می شود امسال کل هفت هزار و 500 زندانی جرایم غیرعمد کشور با کمک خیران آزاد شوند تا در زندان های کشور، زندانی جرایم غیرعمد نباشد.

مدیرکل امور زندان ها و اقدمات تامینی و تربیتی استان چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: از ابتدای فعالیت ستاد دیه در استان چهارمحال و بختیاری، از سال 77 تاکنون یکهزار و 692 زندانی جرائم غیرعمد از زندان آزاد شدند که 10 نفر از این تعداد در سه ماهه اول امسال بوده است.

علی نظری افزود: هم اکنون 174 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان تحمل حبس می کنند که 18 نفر این زندانیان با میزان دیه 22 میلیارد ریال به خاطر تصادف، 22 نفر با بدهی 24 میلیارد ریالی در زمینه مهریه و نفقه و 112 نفر نیز با بدهی 58 میلیارد ریال در زمینه چک و سفته زندانی هستند.

نایب رئیس هیات مدیره ستاد مردمی دیه کشور برای شرکت در جشن گلریزان شهرکرد به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.