اسلام به روایت "جهانشهری ها"

حلاجان تهیه کننده مجموعه مستند "جهانشهری ها" معتقد است: کشورهای غیراسلامی قابلیت زیادی برای ترویج اندیشه های ناب اسلامی دارند که می توان به عنوان بستر مناسبی برای پژوهش های دینی و معارفی در نظر داشت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه سه سیما، میثم حلاجان تهیه کننده مجموعه های مستند "جهانشهری ها" به بهانه بازپخش آن از شبکه سه سیما درباره قابلیت های موضوع مستند گفت: در سری اول جهانشهری ها با کسانی گفت و گو می شد که به اصطلاح جهان وطن هستند. اندیشه شان برگرفته از چند فرهنگ مختلف است. این قسمت ها همگی در کشور انگلستان ضبط شد و ما با افراد زیادی قرار مصاحبه گذاشته بودیم و موارد زیادی به عنوان سوژه در برنامه مورد توجه قرار داشتند اما بعضی از آن ها تحت فشار قرار می گرفتند و از مصاحبه منصرف می شدند یا این که خودشان تصمیم شان را مبنی بر مصاحبه تغییر می دادند. برای مثال یکی از افراد خود عضو شورای یک بخش بود اما از شرکت در مصاحبه انصراف داد.

وی ادامه داد: برداشت ما این است که در کشورهایی که قابلیت صدور فرهنگ انقلاب و معارف اهل بیت (ع) را دارند تحقیق و پژوهش های زیادی صورت نگرفته است. در حالی فردی مانند ادگاردو که دو قسمت از سری اول به آن اختصاص داده شد و در سری دوم نیز همراه او به کشورهای آمریکای لاتین سفر می کنیم، خود پرورش یافته فرهنگ انقلابی است و با احساس دینی که دارد، چنین خدمتی به اسلام می کند و اقداماتی را به سرانجام می رساند که تاثیرش را می توان کاملا حس کرد. 

این تهیه کننده افزود: خود من تاکنون مستند های زیادی با موضوعات معارفی و دینی ساخته ام. حتی از جنگ 33 روزه عراق نیز تصویربرداری کرده ام. وقتی در این فضاها قرار می گیرید تشنگی مردم برای شنیدن کلام حق را کاملا می توان درک کرد. در حالی که متاسفانه چندان بر موضوعات دینی در کشورهای دیگر تحقیق و پژوهش صورت نمی گیرد. بنابراین تفکر الحادی و اندیشه های دروغین با رنگ و لعاب دینی به خورد مردم داده می شود. 

مجموعه مستند جهانشهری ها در 13 قسمت 25 دقیقه ای هر روز ساعت 5:30  بامداد از شبکه سه سیما بازپخش می شود. این مستند در جشنواره عمار نیز عنوان برترین مستند تلویزیونی را از آن خود کرد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار