معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در شیراز گفت: خدمات رسانی به حاشیه نشینان، نخستین برنامه پیش روی وزارت بهداشت است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ علی اکبر سیاری افزود: نخستین برنامه پیش روی وزارت بهداشت، خدمات رسانی به حاشیه نشینان، در درجه دوم راه اندازی شبکه جامع و همگانی سلامت و در درجه سوم خدمات نوین برای 23 میلیون نفر روستایی، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر است که هزینه سرانه آن ها پارسال، 21 هزار تومان بوده و امسال به 96 هزار تومان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه نقطه آغاز برنامه شبکه جامع و همگانی سلامت، قشر محروم جامعه، یعنی حاشیه نشین ها هستند، ادامه داد : آمار حاشیه نشینان کشور هشت میلیون نفر است و پس از آنان نیز 23 میلیون نفر جمعیت روستایی، عشایر و شهرهای زیر20هزار نفر کشور در اولویت کاری قرار گرفته اند.

این مقام مسوول با اشاره به زیرشاخه های مهم موردنظر وزارت بهداشت در امر سلامت کشور، گفت: در این زمینه توجه به افزایش امید زندگی به معنای جلوگیری از مرگ نابهنگام افراد جامعه و اهمیت پرداختن به علل مرگ و میرها،ارتقاء سطح سلامت و جلوگیری از ابتلاء به بیماری ها، اصلاح سبک زندگی که مشکلات اصلی و عمده پیش رو ناشی از سبک زندگی غلط افراد است و همچنین افزایش میزان باروری است .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.