نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اجرای طرح کنترل جمعیت در ایران که برگرفته از یک ترفند استکباری بود، نابه‌جا و غلط در کشورمان عملیاتی شد که آثار زیانبار آن را امروز شاهد هستیم.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی افزود: در گرامیداشت روز جهانی جمعیت باید اعلام کنیم که سیاستگذاری‌ها در حوزه جمعیتی در سطح دنیا و کشورمان ایران به جایی رسیده که با مشاهده اوضاع جمعیتی کشور و کاهش و تعدیل آن لرزه بر اندام‌ها می‌افتد.

وی به اظهار نظرهای تکان‌دهنده در مورد کاهش جمعیت ایران در سال‌های آینده اشاره کرد و گفت:‌ بنا بر یکی از این آمارها ایران در 80 سال آینده جمعیتی معادل 31 میلیون نفر دارد که بخش کثیر و عظیمی از آن را جمعیت پیر و سالخورده تشکیل می‌دهد.

امام جمعه اردبیل با ابراز نگرانی از کاهش محسوس جمعیت در ایران و مشاهده آثار ملموس آن در مدارس و دانشگاه‌ها با کاهش جمعیت دانش‌آموزی و دانشجویی افزود: در خود استان اردبیل جمعیت 320 هزار نفری دانش‌آموزی در چند سال اخیر به 220 هزار نفر رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت:‌ هیچ کشوری به اندازه ایران در پایین آمدن موالید پیشتاز نبوده و از این محل ضربه‌ای مهلک بر پیکره نظام اسلامی ما از سال 64 وارد شده به طوری که نرخ موالید هم اکنون در ایران 1.6 دهم درصد است که این کاهش در دنیا کم نظیر است.

وی افزود: کار به جایی رسیده که با تغییر ساختار جمعیتی و پیر شدن این جمعیت حتی امنیت اقتصادی و اجتماعی به خطر افتاده در حالی که منابع انسانی از مؤلفه‌های اصلی قدرت بوده که در کنار تکنولوژی،‌ علم و توانمندی‌های تحقیقاتی می‌تواند به تثبیت قدرت ملی کمک کند.

نماینده ولی فقیه در استان این بحران را متوجه همه کشورها به ویژه کشورهای دارای کاهش جمعیت محسوس بیان کرد و ادامه داد: حتی در کشور چین و روسیه بحث تکثیر جمعیتی مطرح است و آنها هراس دارند که مبادا مرگ نسل‌ها اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با بیان اینکه طرح کنترل جمعیت در ایران توطئه و ترفند استکباری بوده که از دوران رژیم شاه شروع شده و حتی بعد از انقلاب نیز ادامه داشته است، گفت: ورود سیل‌آسای آمپول‌های عقیم‌کننده و شیوه‌های کنترلی عجیب و غریب برای بانوان در گذشته با شعارهای متفاوت کنترل جمعیت و کاستن از خانواده غیراستاندارد اتفاق افتاده هر چند که برخی از دلسوزان این کشور بارها در این زمینه تذکر دادند.

وی در ادامه افزود: به اعتراف خود غربی‌ها موفق‌ترین کنترل جمعیت در ایران اتفاق افتاده و کشور ما رفته رفته از لحاظ منابع انسانی به وضعیت بحران می‌رسد در حالی که بنیانگذار کبیر انقلاب ظرفیت این کشور را سکونت 200 میلیون نفر اعلام کرده در حالی که عده‌ای همچنان کمبود منابع اقتصادی و فقر و نداری را عامل کاهش موالید می‌دانند/س.

 

برچسب ها: اردبیل ، طرح ، کنترل ، جمعیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.