حمايت از "شركت‌های دانش بنيان" منوط به تامين فضای فيزيكی

رئيس پارك علم وفناوري استان مازندران گفت: استقرار و حمایت از این شرکت‌ها منوط به تامین فضای فیزیکی و زمین مناسب است.

علي معتمد زادگان رئيس پارك علم و فناوری استان مازندران در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: طي بازديدی که معاون برنامه ریزی استان مازندران از پارک علم و فناوری استان داشتند در نشستی از نزدیک نحوه فعالیت و مشکلات شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر مورد بررسي قرار گرفت.
  
وی افزود: با توجه به جذب و پذیرش و استقرار بیش از 50 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری استان، ادامه استقرار و حمایت از این شرکت‌ها منوط به تامین فضای فیزیکی و زمین مناسب است.
  
معتمدزادگان تصريح كرد: تامین زمین مناسب جهت استقرار پردیس اصلی پارک، گسترش مراکز رشد واحدهای فناور در سطح استان بر اساس قابلیت‌ها و برنامه ریزی آمایش سرزمینی و ارائه برنامه مناسب توسعه فناوری در استان بر مبنای پیوستگی تمام ارکان فعال از مرحله ایده تا پدیده و محصول تجاری از مهمترین برنامه‌های آتی پارک است.

وی هم افزایی و توانمندسازی شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی سازی در راستای اصل 44 را از خصوصیات ذاتی فعالیت پارک‌های علم و فناوری در کشور دانست و تصريح كرد: هم با توجه به  این موضوع که انتظار ما پیشگام بودن پارک فناوری در همه عرصه ها از جمله برنامه ریزی است خواستار ارائه نظرات و پیشنهادات تخصصی در این حوزه‌ها هستيم. 

وی تجمیع ظرفیت‌های فناوری و ایجاد کنسرسیوم‌های قوی از شرکت‌های دانش بنیان،، شناسایی ظرفیت‌های مناطق مختلف استان و برنامه ریزی برای تولید ثروت و تجاری سازی ایده‌های نخبگان را بر اساس آن را خواستار شد و خاطر نشان کرد: معاونت برنامه ریزی استانداری تمام تلاش و مساعدت خود را جهت تهیه زمین مناسب برای پارک علم و فناوری به کار خواهد بست.  


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار