مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در شش سال، شش واحد سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده است و از این منظر رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛


عبدالقهار ناصحی اظهار کرد: در شش سال اخیر ساخت 12 شهرک به مساحت هزار 644 هکتار را توانسته ایم عملیاتی کنیم که در این امر سعی شده است که از تمامی مناطق استان استفاده شود.

وی افزود: در شش سال اخیر سالیانه دو شهرک احداث شده است که سرعتی با هشت برابر افزایش نسبت به سال های گذشته داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین بیان کرد: در احداث شهرک ها صرفا بحث تعدد شهرک ها مطرح نیست و شهرک ها باید توجیح اقتصادی و متناسب با توسعه منطقه و توزیع ثروت داشته باشند.

وی عنوان کرد: در شش سال اخیر 457 مورد جذب سرمایه گذار برای برای انعقاد قرارداد با آنها داشته ایم که این رقم در یک سال اخیر به 115 مورد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: در شش سال گذشته 292 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده است که در یک سال اخیر این رقم 35 واحد بوده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته پروژه‌های تکمیل شبکه روشنایی آبیک، اجرای شبکه روشنایی شال، احداث مرکز پساب کاسپین، اجرای شبکه گازرسانی اسفرورین، احداث ساختمان های نیکویه و طارم به اتمام رسیده‌است.

وی افزود: در شش سال گذشته بحث پیگیری حقوقی زمین های راکد را دنبال کرده ایم و هنگامی که مشاهده کردیم پروژه‌ها پیشرفت فیزیکی ندارند این پروژه را از لحاظ حقوقی پیگیری کرده‌ایم.

ناصحی عنوان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در شش سال، شش واحد سرمایه گذاری خارجی به بهره‌برداری رسیده است و از این منظر رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزود: در بحث های جذب سرمایه گذاران خارجی از اکثر دستگاه‌ها استفاده کرده‌ایم و براساس اولویت ها جذب سرمایه کرده ایم.

ناصحی افزود: در بحث خوشه بسته بندی نشستی را با دانشگاه آزاد قزوین داشته ایم تا بدین وسیله از توانمندی‌های رباتیک هم استفاده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین خاطرنشان کرد: از 220 واحد صنعتی حمایت شده است که بتوانند در نمایشگاه ها حضور یابند و برای نمایشگاه‌های خارجی هم برنامه داریم که واحد های صنعتی بتوانند در این نمایشگاه ها حضور یابند.

وی عنوان کرد: معاون وزیر شهرک کاسپین را به عنوان شهرک نمونه صنعتی کشور معرفی کرده است و این موضوع اهمیت شهرک صنعتی کاسپین را نشان می‌دهد/س.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.