رئیس اداره فنی جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری از تولید 200 هزار اصله نهال در این استان خبر داد.

شهرام جزایری گفت: زراعت چوب در استان چهارمحال و بختیاری از سال 84 آغاز شده است که اقدام موثری در جهت ایجاد اشتغال و توجه به ایجاد جنگل‌های مصنوعی است.
وی افزود: در 5 هزار هکتار از اراضی این استان، زراعت به صورت سنتی و در یک هزار هکتار در غالب طرح‌های معرفی شده از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری این استان است.
برای اجرای این طرح، مجریان طرح از سوی منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری برای دریافت اعتبارات به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.
رئیس اداره فنی جنگل‌داری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری، به همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری این استان و مرکز تحقیقات کشاورزی در این زمینه اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها در راستای تولید واریته‌های سازگار و سریع‌الرشد است.
در نهالستان‌های چهارتخته شهرکرد بالغ‌ بر 150 تا 200 هزار اصله نهال تولید شده است که بخش اعظم گونه‌های زراعت چوب هستند.
جزایری گونه‌های مورد استفاده در زراعت چوب را دو گونه صنوبر به نام‌های آلبا (سفید) و نیگزا ( سیاه ) معرفی کرد و گفت: هدف از زراعت چوب، تولید چوب در کوتاه‌مدت و کاهش فشار از روی جنگل‌های طبیعی و تامین مصالح چوبی مورد نیاز بخش‌های مختلف اقتصادی است./س
برچسب ها: تولید ، نهال ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.