ضیایی گفت: در بحث دستیاری پزشکی تربیت و توزیع نیروی انسانی 2 مشکلی است که با آن مواجه هستیم و ما مجبور می‌شویم بعضی از سهمیه ها را اعمال کنیم.

سید امیر محسن ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفتگو  با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  مبنی بر اینکه در آزمون دستیاری افرادی که رتبه‌ی بالاتری دارند با سهمیه‌ی مناطق نتوانند صندلی دانشگاهها را به دست بیاورند، گفت: این یک امر طبیعی است که در کنکور هم اتفاق می‌افتد و سهمیه مناطق باعث می‌شود افراد با رتبه‌ی بالاتر نتوانند در جایی که می‌خواهند پذیرفته شوند.

وی افزود: این موضوع را از 2 دیدگاه می‌توان بررسی کرد، یکی اینکه بهترین افراد را در جای خوب پذیرش کنیم و دوم نیرو را خوب توزیع کنیم که این دو موضوع با همدیگر گاهی اوقات دچار مشکل می‌شود.

وی ادامه داد: ما در بحث دستیاری پزشکی یکی مشکل تربیت نیروی انسانی را داریم که تا حد زیادی آن را برطرف کرده‌ایم و مشکل بعدی توزیع نیروی انسانی است که روی آموزش فشار می‌آورد و ما مجبور می‌شویم بعضی از سهمیه‌ها را اعمال کنیم.

وی اظهار داشت: ما درصدد هستیم با تغییراتی که هم در تربیت نیروی انسانی و هم بهبود پرداختها در مناطق محروم ایجاد می‌کنیم این سهمیه‌ها را کاهش دهیم و افراد را بدون استفاده از قوانین اجباری در مناطق محروم داشته باشیم.

ضیایی گفت: ما سالانه 2500 نیروی متخصص در 27 رشته‌ی تخصصی تربیت می‌کنیم که شهریور ماه فارغ‌التحصیل می‌شوند و در بخش تخصصی حدود 6 هزار پزشک عمومی داریم که برای مناطق مورد نیاز فرستاده می‌شوند.

ضیایی خاطر نشان کرد: افزایش ظرفیت در رشته‌های تخصصی بسیار مشکل است و ما تصمیم گرفتیم در رشته‌هایی که نیرو کم داریم ظرفیتها را افزایش دهیم از جمله در رشته‌های جراحی اعصاب، ارتوپدی و رادیولوژی این افزایش را ایجاد می‌کنیم.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار