حدود 60درصد مراجعان به پزشکان عمومی مبتلا به بیماری‌های روحی-روانی یا جسمی-روحی هستند بنابراین باید از این پزشکان تحت آموزش‌های لازم راههای جدید تشخیص این بیماری‌ها قرار بگیرند.

سید احمد جلیلی رئیس انجمن روانپزشکان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، آموزش پزشکان عمومی در خصوص نحوه برخورد با بیماران مبتلا به بیماری‌های روحی-روانی را ضروری دانست و افزود: هم اکنون 30درصد بیمارانی که به پزشک عمومی مراجعه می‌کنند به بیماری‌های روحی –روانی مبتلا هستند و 30درصد نیز بیمارانی هستند که همزمان به بیماری‌های روحی-روانی و بیماری‌های جسمی مبتلا هستند.

وی در ادامه با بیان اینکه پزشکان عمومی باید در جریان آخرین روش‌های درمانی و راههای تشخیص این بیماری‌ها قرار بگیرند، یادآور شد: سازمان نظام پزشکی و انجمن روانپزشکان ایران در خصوص ارتقای سطح اطلاعات آنها در زمینه تشخیص بیماری‌های روحی-روانی برگزار می‌کند.

جلیلی در پاسخ به این پرسش که وضعیت کنونی داروهای روانپزشکی در بازار چگونه است، این گونه بیان داشت: مشکلات تهیه این داروها در ماههای اخیر کمتر شده است و در صورت بروز هر نوع مشکل بلافاصله با وزارت بهداشت مذاکره خواهیم کرد که به طور قطع به حل مشکل احتمالی خواهد انجامید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار