یاسر داوودیان در نشست خبری آلبوم جدید خود با نام نقطه ضعف از مراحل تولید این آلبوم می‌گوید.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری آلبوم "نقطه ضعف" با حضوریاسر داوودیان خواننده این آلبوم و روسای موسسه مالی افضل توس در این موسسه برگزار شد.

یاسر داوودیان در ابتدا گفت: سال 90 آلبوم "نقطه ضعف" را با یک گروه متفاوت شروع به کار کردم درسال 86 آلبومی بدون هماهنگی بنده از سایت‌ها به صورت غیرمجاز منتشر شد، زمانی که آلبوم "فرض کن" را  شروع کردیم قرار شد که بهروز صفاریان کل آلبوم را به دست بگیرد اما صفاریان به دلیل مشغله زیادی که داشت موفق نشد که کامل در کنار ما باشد و تنها چند قطعه را از وی شنیدیم.



وی ادامه داد: "نقطه ضعف" با "فرض کن" کلا هم از نوع ترانه‌ها و هم عوامل تولید و فضاسازی موسیقایی متفاوت است.

وی درباره بحث توزیع آلبوم گفت: درباره توزیع آلبوم باید بگویم که ما درگیری خاصی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نداشتیم و بحث مجوز اصلا مطرح نبود تنها موضوع و سختگیری ما نسبت به نحوه اجرایی آثار آلبوم بود.

بعد از آلبوم "فرض کن" با مهدی یغمایی کاری به نام "انکار" را ارائه دادم که این اثر از شبکه دو پخش شد و پس از این آلبوم کاری شمالی به نام "بانو" را به زبان مازندرانی و گیلکی به خاطر اقلیم خانواده‌ام ارائه دادم که این مشخص می‌کند پس از آلبوم بنده بیکار نبودم.

خواننده آلبوم "نقطه ضعف" عنوان کرد: درباره قدیمی بودن قطعات باید بگویم که با شرایط آلبوم "نقطه ضعف" مسیری که ما پیش رفتیم درست بوده و مطمئنم ما عقب نماندیم و قطعات را با دقت اجرا کرده تا به روز باشیم و سعی ما بر این بود که تمامی قواعد را رعایت کنیم آلبوم ما تاخیر نداشت چون تولید آلبوم قاعدتا یک سال یا یک سال و نیم طول می‌کشد و تاخیر در توزیع آن بوده که اتاق فکر ما به این نتیجه رسید.

داوودیان تصریح کرد: درباره خودم اعتقاد به درجا زدن ندارم و معتقدم آدم باید آن چیزی را دوست دارد باید اجرا کند و این گرایش و تمایل را دارم که چه کسی به احساس من نزدیکتر است بنده فقط در موسیقی پاپ کار نمی‌کنم بلکه پاپ را به همراه سنتی اجرا می‌کنم به همین خاطر باید آدم‌هایی که در این سبک کار می‌کنند را انتخاب نمایند نه افراد صرفا پاپ را.

داوودیان درباره بابک زرین گفت: بابک زرین جواب کارهایش را هم در حوزه موسیقی سنتی با همکاری با سالار عقیلی و علیرضا قربانی و هم در حوزه پاپ با فریدون آسرایی و رضا صادقی پس داده است یک آهنگساز خوب و قوی باید برای صدای آن خواننده کار بسازد و بنده هم نسبت به کارهای زرین گرایش و احساس خوبی دارم.

خواننده آلبوم "نقطه ضعف" درباره آلبوم سوم خود گفت: برای آلبوم سوم برنامه‌ متفاوت دارم آلبوم اول را با بهروز صفاریان و پدرام کشتکار ساختم و آلبوم دوم را با یک گروه تازه نفس و مسلما در آلبوم سوم خود گروهی جدید با من همکاری خواهند کرد. خیلی از دوستان درآلبوم‌هایشان هنرمندان را به خاطر اینکه در پرونده کاری خود یک اسم جدید ثبت شود انتخاب می‌کنند اما تا به حال بنده چنین نیتی نداشتم من آدم‌هایی را انتخاب می‌کنم که نسبت به آنها گرایش خوب و خاطره بازی دارم.

وی عنوان کرد: درآلبوم "فرض کن" یک قطعه با همین نام ساختم که نیما صرافی مهر تنظیم آن را انجام داد، بازخورد کاری که برای خودم ساختم به مراتب بیشتر از کارهای دیگر بود من خود را آهنگساز نمی‌دانم بنده احساسی را روی پیانو پیاده می‌کنم آهنگساز واقعی بهروز صفاریان و امثال وی هستند در کارهای بعدی هم همین گونه است در تیتراژی که برای رادیو جوان اجرا کردم کاری را بر دستگاه شور ساختم و معتقد هستم با ساخت این آثار خود را دچار آزمون و خطا می‌کنم مشکل موسیقی پاپ این است که ما نمی‌توانیم خود را نشان دهیم.

یاسر داوودیان در ادامه جلسه عنوان کرد: اعتقاد دارم یکسری از کارها با احساس خود بنده باید بیرون بیاید روزبه بمانی ازآلبوم اول با من بوده و در آلبوم سوم هم با هم همکاری خواهیم کرد بنده کلا با سانسور مشکل دارم یک آدم مثل بمانی که فردی جریان ساز با یک فضای خاص ترانه سرای است این حداقل کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم و نامش را روی آلبوم ثبت نماییم هر چند که وی دستمزدش را بابت ترانه می‌گیرد اما بالاخره نام باید روی آلبوم باشد موسیقی نشان داده یک روزی همه می‌آیند و روز دیگر معلوم نباشد که در این مارکت باشند.
 
به نوبه خودم از روزبه بمانی و بابک زرین که نامشان در توزیع آلبوم نخورده عذرخواهی می‌کنم اما این مشکل در بحث کنسرت اصلا در جریان نیستم و همه کارهای بنده را مدیر برنامه‌هایم انجام می‌دهد البته که در مارکت ایران مدیر برنامه و تولید وجود ندارد من اصلا اهل حاشیه نیستم چون دغدغه‌های بنده در زندگی بسیار زیاد است به همین خاطر سعی می‌کنم در یک خلوتی کارهایم را انجام دهم ازحاشیه‌ها به دور باشم.

دهقان مدیر برنامه‌های یاسر داوودیان در ادامه جلسه گفت: در بحث کنسرت ارکسترهای مختلفی صبحت کردیم و با یکی از این بزرگان به توافق رسیدیم کنسرت یاسر داوودیان بعد از محرم و صفر با کارگردانی هنری و طراحی صحنه‌ای متفاوت اجرا خواهد شد.

یاسر داوودیان به عنوان یکی از تیتراژخوان‌های تلویزیون گفت: اگر پول ندهید و تیتراژ بخوانید خوب است مسلما این پاسخ من با حاشیه همراه خواهد بود به بنده خیلی پیشنهاد شد که تیتراژ بخوانم متاسفم برای آدم‌هایی که برای تیتراژ کارهایی زشت و ناپسند انجام می‌دهند و خود حاشا می‌کنند یک زمانی جایی برای پیدا شدن برای خواننده وجود داشت اما الان این بستر وجود ندارد تیتراژ هم می‌تواند تاثیرگذار باشد هم نباشد مهم است که با چه کسانی کار می‌کنید و برای ارائه سعی می‌کنیم بهترین کارها را با بهترین هنرمندان انجام دهیم به همین خاطر باید با افرادی کار کرد که درس خود را پس داده و تجربه آهنگسازی را دارند.

یاسر داوودیان در انتها به دلیل فضای موسیقایی‌اش خاطرنشان کرد: ما از کودکی با قرآن و مداحی بزرگ شدیم به همین خاطر با این ملودی‌ها نسبت به آثار دیگر بیشتر مانوس هستیم به نظر بنده موسیقی سنتی به همراه پاپ ذائقه شخصی من است که کشش من را به این سبک موسیقی می‌کشاند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: کنسرت ، پاپ ، سنتی ، آهنگساز ، شمال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.