موسیقی عاشورایی کشورمان، در سالهای اخیر، ارتقای محسوسی داشته است.

"یاسر داوودیان" (خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان) در گفتگو با خبرنگار حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران گفت: همه ی ما ایرانیان بخاطر گذشته ای که در فضاهای محرم داشته ایم و در راستای قرار گرفتن در این فضاها، بانوحه سرایی آشنا شدیم و به دلیل اینکه مدیون اهل بیت هستیم، به عاشورای امام حسین (ع)  و تاسوعای حضرت عباس (ع)، تعلق خاطر داریم.
 
***ارتقای آثار عاشورایی نسبت به گذشته
 
وی اظهار داشت: تصور می کنم فضای کارهای عاشورایی نسبت به گذشته، خیلی بهتر شده و شرایط فعلی این موسیقی ارتقای قابل توجهی پیدا کرده است.
 
داوودیان افزود: امیدوارم به فضاهای عاشورایی در زمینه موسیقی توجه بیشتری شود زیرا نسل جدید ما نیاز دارد که امام حسین (ع) و واقعه بزرگ کربلا را بشناسند و آن را درک کنند.
 
***الهام گیری موسیقی عاشورایی از تعزیه
 
وی با اشاره به اینکه موسیقی عاشورایی ما از تغذیه الهام گرفته، گفت: موسیقی عاشورایی ما ریشته در تعذیه خوانی دارد و با توجه به اینکه تاثیر خود را بر جای گذاشته است، در حال حاضر نیز ما اثرات آن را در موسیقی عاشورایی، مشاهده می کنیم.
 
***آرزوی من، خواندن برای امام حسین (ع) است
 
داوودیان در رابطه با اینکه خواندن اثری در وصف سید و سالار شهیدان، آرزوی ا و به شمار می رود، تصریح کرد: یکی از آرزوهای من به معنای واقعی، خواندن اثری در رثای سید وسالار شهیدان است و امیدوارم این سعادت را پیدا کنم که سال آینده، چنین اثری را منتشر کنم.
 
این خواننده جوان عرصه موسیقی پاپ، افزود: دلیل اینکه تاکنون اثری را در این زمینه نخوانده ام، این است که تا حالا شعری را که مد نظرم بوده، پیدا نکرده ام زیرا علاقه مندم که شعر انتخابی برای چنین قطعه ای، باید از لحاظ مضمون و محتوا، به واقعه کربلا، بسیار نزدیک باشد.
 
***به تاریخمان، افتخار می کنیم  
 
داوودیان خاطرنشان کرد: ما هیچ گا نباید فراموش کنیم که باید به گذشته تاریخمان، افتخار کنیم و در همین راستا حتی پیراهن مشکی که بر تن داریم، از لطف و عنایت ائمه بزرگوار است./ تر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.