سوگواره‌هایی در عزای بانوی بزرگ اسلام

به مناسبت دهم ماه رمضان و سالروز وفات حضرت خدیجه (س) ویژه برنامه ها از رادیو و تلوزیون پخش می شود .

به گزارش  حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی برنامه های رادیو و تلویزیون در سالروز درگذشت همسر گرامی پیامبر اسلام (ص) حضرت خدیجه (س) به بررسی ابعاد شخصیت این بانوی بزرگ اسلام می پردازند.

 در ذیل به برخی از این برنامه ها اشاره می كنیم

شبكه یك در سوگ حضرت خدیجه(س) در برنامه"این شب‌ها" با حضورمهندس سید مجتبی حسینی سه‌شنبه شب ساعت 23:30 شخصیت ایشان را بررسی می‌كند.

"آفتاب شرقی" در برنامه روزسه‌شنبه، ساعت 12:30 با حضورحجت الاسلام صادقی نیاب و پخش میان برنامه‌های مناسب درباره وفات حضرت خدیجه پخش می‌شود.

"شب‌های شیدایی" نیز كه ساعت 30 دقیقه بامداد سه‌شنبه شب پخش می‌شود با دعوت از كویتی پور مداح اهل بیت، برنامه ای درخور این بانوی بزرگ اسلام را به روی آنتن می‌برد.

"شهرباران" بعد از اذان مغرب، دوشنبه شب ساعت 19:50 به وفات حضرت خدیجه می‌پردازد، و روز سه شنبه با پخش نیز گزارش های مردمی و بخش هایی از سخنرانی آقای كافی و همچنین دعوت از یكی از زنان فعال درعرصه سیاست به روی آنتن می‌رود.

"ماه خدا" نیز كه بامداد سه شنبه ساعت 2:30 پخش می شود با اجرای حسن سلطانی مجری كارشناس، مطالبی درباره مناقب حضرت خدیجه و احادیث از پیامبر در شان ایشان را بیانخواهد كرد.

همچنین در برنامه "درس‌هایی از قرآن" روز سه‌شنبه ساعت 18:20، حجت الاسلام قرائتی مطالبی را درباره حضرت خدیجه بیان می كند.

شبكه دو سیما به مناسبت سالگرد وفات حضرت خدیجه كبری(س)، برنامههای «كوی محبت» و «شب‌های روشن» را به موضوع زندگانی و وفات حضرت خدیجه كبری (س) اختصاص داده است .

برنامه «كوی محبت» هر شب ساعت 20 پخش می شود .برنامه «شب‌های روشن» نیزهر شب ساعت 21:30 به روی آنتن شبكه دو می‌رود .

شبكه سه در برنامه "سمت خدا" روز سه شنبه 17 تیرماه به مناسبت سالروز شهادت حضرت خدیجه (س) به زندگینامه و سجایای اخلاقی آن حضرت می‌پردازد .كارشناس این قسمت از برنامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی است .

همچنین سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی در این روز با محور شرح رشادت ها و كرامات اخلاقی حضرت خدیجه (س) پخش می شود .

شبكه چهار دربرنامه«اردیبهشت» به مناسبت سالروز رحلت حضرت خدیجه كبری(س) به بررسی ابعاد شخصیتی ایشان می پردازد .

در این برنامه حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، معاون نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه خوارزمی و زهرا عباسی، مدرس حوزه و دانشگاه حضور دارند تا ابعاد مختلف زندگی و شخصیت این بانوی بزرگ اسلام را بررسی كنند .«اردیبهشت» سه‌شنبه ساعت 13:30 پخش خواهد شد .

ویژه برنامه "همسفر باران" در رادیو قرآن نیز روز سه شنبه 17 تیرماه بامحور بیان زندگینامه و شخصیت آن بانوی بزرگوار پخش می شود.

تكریم مقام حضرت خدیجه به عنوان اولین بانوی مسلمان و جایگاه رفیع ایشان در مقام همسری پیامبر اسلام(ص) و همچنین شناساندن ویژگیهای قرآنی زندگی ایشان از اهداف اصلی این ویژه برنامه محسوب می شود.

آشنا كردن مخاطبان با آموزه های تربیتی قرآنی حضرت خدیجه(س) و ترغیب مخاطبان به افزایش آگاهی درباره تاریخ صدر اسلام از دیگر اهداف برنامه "همسفر باران" به شمار می رود.

این برنامه به تهیه كنندگی سمیرا قنبری ،سه شنبه 17 تیرماه از ساعت 10:30 به مدت 25 دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: سوگواره ، حضرت ، خدیجه ، مخاطب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.