دادستان عمومی و انقلاب یزد و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفت: در سال گذشته از 142 هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

دادستان عمومی و انقلاب یزد و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال استان گفت : در سال گذشته از 142 هکتار از اراضی ملی و دولتی رفع تصرف شد.

جمال قضاوتی افزود : اراضی رفع تصرف شده از ارزش تقریبی 184 میلیارد و 200 میلیون ریال برخوردار بوده است.

وی تشکیل مستمر جلسات شورای حفاظت از حقوق بیت المال در مرکز استان و بصورت متناطر در شهرستان ها را از جمله اقدامات موثر در زمینه جلوگیری از پدیده زمین خواری دانست و بیان داشت : تصویب مصوبات پیشگیرانه و دقت در اجرای دقیق آنها ، تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم و دعاوی کیفری و مدنی در کلیه مراجع قضایی ، در نظر گرفتن قضات ویژه این پرونده ها در کلیه مراجع ، صدور احکام قاطع و بازدارنده از سوی قضات محاکم و اجرای سریع و دقیق احکام قطعیت یافته از دیگر اقدامات موثر در پیشگیری از پدیده زمین خواری بوده است.

قضاوتی در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد : فعالیت در دستگاه قضایی در تمام بخش ها و در سطح کلان و زیر مجموعه های آن در مقایسه با فعالیت های شغلی در دیگر سازمان ها و نهاد های دولتی همراه با استرس بالایی است ، چراکه کارکنان اداری و قضایی با مراجعینی مواجه هستند که هرچند برای تظلم خواهی به عنوان شاکی و بزه دیده به این پناهگاه مراجعه می کنند اما این مراجعه با میل و رغبت نیست ، لذا کارکنان این مجموعه همواره باید با مدیریت صحیح در برخورد ، برگرفته از صبر و متانت و دقت امور مرتبط با ارباب رجوع انجام دهند.

دادستان یزد فعالیت در مجموعه قضایی را حرفه ای سخت و طاقت فرسا ذکر کرد و اظهار داشت: علی رغم اینکه فعالیت در این مجموعه به لحاظ حساسیت و سنگینی کار که با جان و مال و آبروی مردم رابطه مستقیم دارد و روح و روان را آزرده می کند اما به سبب اینکه در راه بسط عدل ، احقاق حق و اجرای عدالت است ارزشمند و شیرین است.

وی یادآور شد : آنگاه که مظلومی به حق خود می رسد و ظالمی به مجازات قانونی و شرعی خود محکوم می شود علی رغم همه دشواری های مسئولیت ، چون نتیجه شیرین است در یک جمله می توان گفت : خدمت در دستگاه قضایی مصداق آیه شریفه « فَاِنَّ مَعَ العُسرِ یُسرا »است./س

برچسب ها: رفع ، تصرف ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.