اختصاص 100 میلیارد دلار برای بحث بهینه سازی انرژی بر اساس قانون بودجه شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ وطنی معاون علمی و پژوهش معاونت علمی ریاست جمهوری عصر امروز با حضور در سالن همایش‌ها‌ی وزارت علوم در خصوص انعقاد تفاهم نامه میان وزارت نفت و وزارت علوم گفت: 3 نکته در این زمینه وجود دارد که باید به آن توجه شود. نکته‌ی اول آنکه ابلاغ سیاست‌های مقاومتی در رابطه با طرح‌های کلان ملی براساس بند 14 ذخیره سازی راهبردی نفت و گاز در شورای عطف به تصویب رسید.

وی افزود: کنسرسیونی متشکل از 6 دانشگاه تشکیل شده که نزدیک به 2 سال در خصوص تدوین و شرح و خدمات مربوط به فعایت‌های میان وزارت نفت و وزارت علوم تلاش کرده‌اند که هم اکنون این فعالیت‌ آماده‌ی اجرا است.

وی تصریح کرد: در اجرای بند ق تبصره‌ی 2 قانون بودجه اختصاص 100 میلیارد دلاری برای بحث بهینه سازی انرژی شکل گرفته و تصمیمات خوبی نیز اتخاذ شد.

وی خاطرنشان کرد: تفاهم نامه‌ی مشترک 90 میلیارد تومانی که 60 میلیارد آن را وزارت نفت و 30 میلیارد آن را معاونت علمی می‌دهد، به تصویب رسیده، همچنین تفاهم نامه‌ی مشترکی بین شرکت گاز و "معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری" با قرار بر اینکه 5 میلیارد آن را شرکت گاز و 2.5 میلیارد آن را معاونت علمی بدهد، به تصویب رسیده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار