عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه شهر جدید پردیس برای 200 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده و این در حالیست که این شهرک را برای 800 هزار نفر جمعیت آماده می‌کنند، گفت: احتمال ورود فاضلاب‌های این شهر به سفره‌های آب زیرزمینی وجود دارد که آب شهر تهران را آلوده خواهد کرد.

کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل، نمین و نیر و عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از دو فاجعه‌ ملی در کمین استان تهران خبر داد و گفت: شهر جدید پردیس برای 200 هزار نفر جمعیت پیش‌بینی شده، این در حالیست که این شهرک را برای 800 هزار نفر جمعیت آماده می‌کنند، بدون آنکه سازو کاری برای فاضلاب این شهر طراحی شده باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس احتمال ورود فاضلاب‌های این شهر به سفره‌های آب زیرزمینی وجود دارد که آب شهر تهران را آلوده کرده و از نظر بهداشتی و کثرت بیماری برای پایتخت‌نشینان زجرآور خواهد بود.

عضو فراکسیون محیط‌زیست مجلس مسئله دیگر را آبیاری 30 درصد اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب‌های آلوده عنوان کرد و اظهار داشت: در این موضوع باید سازمان محیط‌زیست واحدهای آلاینده صنعتی مرتبط را فورا  پلمب، وزارت صنعت، معدن و تجارت کارخانه‌ها را به فیلتر تصفیه‌خانه آب و فاضلاب مجهز، وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب نیز بایستی به جد با درک عمیق مسئولیت، وظیفه و رسالت خود را در این موضوع ایفا کنند.

پیرموذن در پایان خاطر نشان ساخت: قطعا نمایندگان مجلس با مکانیزم تحقیق و تفحص و ارجاع این موضوعات به قوه قضائیه جهت رسیدگی و برخورد با متخلفان را مورد پیگرد قرار خواهند داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار