بر اساس تحقیقات دیده بان ملی فقر در فرانسه، افزایش بیکاری یکی از مهمترین علل افزایش فقر در این کشور است و شمار متقاضیان کار در فرانسه به رقم بی سابقه سه میلیون نفر رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، بر اساس تحقیقات دیده بان ملی فقر در فرانسه، افزایش بیکاری یکی از مهمترین علل افزایش فقر در این کشور است. از زمان شروع بحران اقتصادی در فرانسه، شمار متقاضیان کار در فرانسه به رقم بی سابقه سه میلیون نفر رسیده است و حدود دو میلیون نفر نیز پاره وقت یا با قراردادهای بسیار کوتاه مدت کار می‌کنند یا دستمزد بسیار کمی می گیرند.

"ژروم وینیون" از مسئولان این نهاد نظارتی گفت: حدود چهار سال است که در فرانسه اشتغالزایی نشده است. برعکس در این مدت شمار کسانی که شغل خود را از دست داده اند دو برابر شده است. آنها به مدت دوازده ماه بیمه بیکاری دریافت می کنند اما به علت بحران اقتصادی 60 درصد از بیکاران حتی بیمه بیکاری نیز دریافت نمی‌کنند.

در چهار سال گذشته بارها ده‌ها هزار نفر از مردم فرانسه در اعتراض به بیکاری، کمبود مسکن و کاهش خدمات بهداشت و درمان تظاهرات کرده اند. مادران مجرد و نسل جوان بیش از بقیه از این بحران آسیب دیده‌اند.

وینیون گفت: در فرانسه فرد هر چه جوانتر باشد، کیفیت زندگیش نیز بدتر است. علت این است که اکثر خانه‌ها در مالکیت ثروتمندان یا کسانی است که از قدیم ساکن بوده‌اند و به همین علت هم آنها هیچ بدهی ندارند.

اما جوانترها مجبورند هم اجاره پرداخت کنند و هم بدهی‌های دیگری داشته باشند. در چنین بحران‌هایی جوانان بیشتر از بقیه آسیب می‌بینند زیرا شغل ندارند. این بحران سبب افزایش شدید شکاف میان ثروتمندترین و فقیرترین قشر جامعه فرانسه شده است.

وی افزود: 20 درصد ثروتمندان فرانسه به طور متوسط درآمدی چهار برابر بیست درصد فقیر جامعه دریافت می کنند. به علت بحران اقتصادی این شکاف هم اکنون 4.6 درصد است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار