پخش برنامه های ترتیل قرآن كریم از شبكه های رادیویی و تلویزیونی با اقبال خوب مردم روزه دار كشورمان مواجه شده است .

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی رسانه ملی میلیون ها ایرانی در ساعات مختلف شبانه روز در ماه مباك رمضان با برنامه های ترتیل قرآن كریم كه از رادیو و تلویزیون پخش می شود همراه می شوند .
 
طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در شورای معارف رسانه ملی در هر یك از ساعات روز میتوان از یكی از شبكه های رادیویی و تلویزیونی ترتیل جزء های قرآن كریم را با صدای قاریان ممتاز كشور شنید .

در تماس هایی كه با واحد ارتباط با مخاطبان روابط عمومی رسانه ملی (162) گرفته شده مخاطبان این رسانه از پخش برنامه ترتیل قرآن كریم اظهار رضایت زیادی كرده اند . بیشتر نظرات كسب شده بر رضایت از تنوع ترتیل ها و همچنین تنوع زمان پخش در شبكه ها معطوف بوده است .

بنا بر این نظرات عده زیادی از هموطنان با ترتیل های پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی مشغول ختم قرآن كریم در ماه پر بركت رمضان هستند .

پخش ترتیل های قرآن كریم در شبكه‌های رادیویی و تلویزیونی به گونه ای برنامه ریزی شده است  كه مردم متدین و روزه‌دار با برنامه ریزی آسان‌تر، فیض ختم قرآن كریم در ماه مبارك رمضان را از دست ندهند.

به عنوان مثال رادیو معارف دو بار در روز تلاوت یك جزء قرآن كریم را تقدیم مخاطبان خود می‌كند كه بار اول پس از اذان و نماز صبح هر روز در ساعت 4:15 بامداد با تلاوت استاد كریم منصوری و بار دوم تلاوت یك جزء از قرآن كریم از ساعت 14:45 بعد از ظهر به صورت زنده و مستقیم از جوار بارگاه ثامن الحجج علیه السلام پخش می‌شود .
 
در تلویزیون ، شبكه یك بعد از نماز صبح ترتیل قرآن كریم را از مشهد مقدس پخش می‌كند . شبكه دو ترتیل نوجوانان را ساعت 11 از حرم حضرت معصومه (س) به نمایش می‌گذارد . شبكه سه جمع‌خوانی قرآن را ساعت 14 و 45 دقیقه از قم به صورت زنده پخش می‌كند و  شبكه چهار این مراسم را ساعت 17 از اصفهان به مخاطبان روزه‌‌دار تقدیم می‌كند .
 
شبكه تهران  هم ساعت 13 و 45 دقیقه را به پخش ترتیل و جمع‌خوانی قرآن اختصاص داده است و شبكه قرآن سه زمان را برای پخش این مراسم در نظر گرفته است ؛ ساعت یك بامداد ، بعد از نماز صبح جمع‌خوانی از آران و بیدگل و ساعت 10 و 30 دقیقه كه این مراسم از مشهد پخش می‌شود .
 
علاوه بر این ، شبكه‌های جام‌جم یك  نیز یك برنامه قرائت ترتیل قرآن ساعت 18 به وقت محلی از مشهد ،جام‌جم دو ساعت 11 به وقت محلی از قم و جام‌جم سه ساعت 22 به وقت محلی از شیراز این مراسم را برای ایرانیان مقیم خارج از كشور پخش می‌كنند .


انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار