پیشرفت جنایات تروریست های القاعده ،‌ النصره و تکفیری های بعثی از سوریه به عراق می تواند هشداری بزرگ برای حامیان غربی ـ‌عربی آنها باشد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری اوراسیا ریویو ؛ این پایگاه خبری در مقاله ای به قلم " پل وودوارد " نوشت : شاید بتوان آنچه اکنون در عراق روی میدهد را همان چیزی دانست که بشار اسد , رییس جمهوری سوریه بارها آن را عنوان کرده بود : گسترش تروریسم از سوریه به سراسر خاورمیانه و خارج از آن . هم پیمانان سوریه , " ایران و روسیه " نیز مکررا این بر این مسئله تاکید کردند که حامیان تروریستها باید بدانند که این حمایت به ضرر کشورهای خودشان تمام خواهد شد .

یورش تروریست های تکفیری _ بعثی به عراق پس از سه سال خشونت و کشتار در عراق هشدارهای مسکو , تهران و دمشق را به اثبات رساند . تاکنون این تروریست ها نیازی به جنگنده و حمله و بمباران هوایی نداشته اند بلکه با جذب نیروی انسانی از طریق زمین و بمب گذاری های انتحاری در منطقه مورد نظر خود پیش می روند . 

در ادامه این مقاله آمده است : در واقع مدیریت وحشی گری توسط تروریست های تکفیری بعنوان نقشه راه آنها تعیین شده است . هر آنچه مانع فرماندهان تروریست ها برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده باشد با استفاده از تسلیحات و کمک های مالی گسترده ای که به دست آنان می رسد ،‌از راه برداشته می شود . 

اگرچه ایدئولوژی کلی تروریست های تکفیری ـ‌بعثی در عراق با القاعده متفاوت است اما منشا و نقطه عطف شکل گیری و ره یابی آنان را یکی دانست . به گفته یکی از سرکردگان اصلی تروریست های تکفیری ـ بعثی "مدیریت یا دولت وحشی گری و خشونت "‌در بطن آموزه های آنان قرار داشته و با استفاده از همین روش اقدام به حمله به عراق و تشکیل خلافت کرده اند . 

نکته قابل توجه اینکه اگرچه تمامی کمک های مالی و تسلیحاتی غرب  و هم پیمانان عرب آن بدست تروریست هایی میرسد که در خاورمیانه مستقر بوده و در کشورهایی که واشنگتن و تل آویو خواستار براندازی حکومت آنها هستند ،‌ حضور دارند اما زمان به همین حال باقی نمی ماند . به این معنا که اوباما نمی تواند پس از حمایت های همه جانبه از تروریسم ، خود را مصون از آن بداند . 



انتهای پیام /
برچسب ها: گسترش ، سوریه ، جنگ ، مسکو ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار