برای اولین بار در پیامی مشترک؛

هشدار سران مسلمانان انگليس به مسلمانان درباره تفرقه و افتادن به دام داعش

سران مسلمانان انگلیس به مسلمانان درباره تفرقه و افتادن به دام داعشی ها هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، سران مسلمانان انگلیس به مسلمانان درباره تفرقه و افتادن به دام داعشی ها هشدار دادند.

رهبران گروه های شیعه و سنی انگلیس به همراه رهبران دیگر گروههای مسلمان در این کشور، برای اولین بار پیام مشترکی منتشر کردند و در آن از مسلمانان جوان انگلیسی خواستند تا به عراق و سوریه سفر نکنند. بیش از یکصد نفر از ائمه جمعه و جماعت انگلیس این نامه را امضاء کرده اند و در صدایی واحد از مسلمانان خواسته اند قربانی اختلافهای فرقه ای نشوند.

قاری "محمد عاصم" امام جماعت مسجدی در شهر لیدز انگلیس در این خصوص گفت:"گروههای سنی و شیعه انگلیس در کنار هم جمع شده اند تا این نامه را امضاء کنند و به مسلمانان جوان هشدار بدهند که در چنین جنگهایی درگیر نشوند. این جنگ، ابعاد ژئوپلیتیک دارد. ما نمی خواهیم جوانان مسلمانان انگلیسی در جنگی وارد شوند که ابعاد قومی و قبیله ای و فرقه ای دارد. ما در واکنش به انتشار تصاویری این کار را انجام داده ایم که نشان می دهد جوانان مسلمان انگلیسی به جنگ در عراق و سوریه ملحق شده اند. ما با انتشار این نامه خواسته ایم این پیام قاطع را درباره لزوم خودداری از ورود به این جنگ منتقل کنیم. همه باید همکاری کنیم تا اجازه ندهیم جوانان توسط افرادی شست و شوی مغزی شوند و نگرشهای افراطی پیدا کنند که به دنبال اهداف سیاسی و شخصی خودشان هستند."


انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، مسلمان ، انگلیس ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار