دبیر شورای حفظ حقوق بیت‌المال مازندران از تهیه طرح جامع مبارزه با عوامل تخریب جنگل در استان مازندران خبر داد.

حجت الاسلام اسدالله جعفری در گفتگوخبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : عوامل اصلی تخریب شامل قاچاق چوب و محل دپوی چوب آلات قاچاق نیز شناسایی شده است.

وی افزود: امیدواریم در فصل تابستان برخورد گسترده ای با عوامل غیرمجاز و قاچاق چوب انجام شود. اگر بخواهیم فرمایش مقام معظم رهبری را مبنی بر مدیریت خوب جنگل و دریا محقق کنیم، شرط اصلی آن صیانت و حفاظت است و باید در رفع کمبودهای منابع طبیعی استان تصمیم جدی گرفته شود.

جعفری با بیان اینکه تجهیزات و منابع انسانی کافی در حوزه منابع طبیعی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: طبق استاندارد هر شش هزار هکتار از عرصه های جنگلی به یک محیط بان نیاز دارد، ولی اکنون در هر 63 هزار هکتار یک محیط بان داریم.

دادستان مرکز مازندران با بیان اینکه جنگل های شمال به تنفس برای احیا و بازیابی نیاز دارند، بر لزوم بهره برداری صحیح و اصولی از آن تاکید کرد.

وی با اشاره به پرونده های قضایی تشکیل شده در این باره گفت: هر ساله پرونده های زیاد قضایی در حوزه منابع طبیعی در استان تشکیل می شود که در بیش از 80 درصد پرونده ها، آرا به نفع منابع طبیعی صادر شد ولی بخشی از احکام به دلایلی اجرا نشد.

جعفری یادآور شد: در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال، مقرر شد تا تمامی احکام مربوط به منابع طبیعی ظرف مدت یک ماه اجرا شود و دستگاه قضایی نیز آمادگی خود را برای اجرای این کار اعلام کرده است.

دادستان مرکز مازندران یادآور شد: عوامل اجرایی باید با همکاری یگان حفاظت از جنگل ها احکام صادره منابع طبیعی را صادر کند تا نسبت به تخریب پیشگیری شود./ب


برچسب ها: تهیه ، طرح ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.