وضعيت حجاب در دانشگاهها نگران كننده است به همين دليل طي جلساتی برنامه‌های ترويجی شکل گرفته که تلاش می‌شود که به سمت موثرتر در خصوص حجاب حرکت کنيم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ متاسفانه شاهد هستیم که در میان قشر تحصیل کرده کشورمان، معنای حجاب جور دیگری تعریف شده و یا آن حجابی که مدنظر اسلام است به درستی اجرا نمی‌شود.
 
بنابراین گزارش: افراد مختلفی با سمت‌های مختلف نارضایتی خود را در این باره بیان کرده‌ اند چنانچه جمشید فیروزی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد فسا در رابطه با وضع حجاب در دانشگاهها با اشاره به وضعیت بحرانی پوشش در دانشگاه‌ها گفت: بحث حجاب در دانشگاه‌ها وضعیت نگران كننده دارد و حراست هم با توجه به تغییر دولت و سیاست‌های فرهنگی دولت جدید، خیلی سخت گیری نسبت به پوشش و آیین نامه‌های پوششی که در دانشگاه‌های آزاد تصویب شده است، نمی کند.
 
وی این راهکار را جهت کاهش بدحجابی در سطح دانشگاهها بیان کرده که هر دانشجویی که ابتدا برای ثبت نام به دانشگاه مراجعه می‌کند، باید به یک آیین نامه و پوششی پایبند باشد ولی دانشجویان این آیین نامه‌ها را مورد توجه قرار نمی‌دهد و بی تفاوت هستند در این میان دانشگاه و حراست نیز در این زمینه فقط به تذکر بسنده می‌کند که گاها با اعتراض عده‌ای نیز مواجه می شوند که متاسفانه این روند بی‌حجابی و یا بدحجابی از سطح دانشگاه‌ها آغاز شده و به جامعه نیز رواج پیدا کرده است البته در بحث پوشش دانشگاه‌ها باید یک آیین نامه مدونی که قابل اجرا باشد، توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم ابلاغ شود.

براساس این گزارش: با توجه به وضعیت حجاب در دانشگاهها باید به این نکته بیشتر اشاره کنم که وضعیت دانشگاههای آزاد نسبت به دانشگاههای دولتی اسف بار تر است که البته با گرم شدن هوا و کلاسهای تابستانی دانشگاه این وضعیت در سراسر دانشگاهها بیشتر خود را نشان می دهد و باید واقعا راهکاری برای آن یافت شود، البته یکسری فعالیتهایی در این رابطه شکل گرفته ولی کافی و مناسب نبوده است.
  
درادامه این گزارش پیگیر این موضوع از سوی معاون فرهنگی وزارت علوم شدیم چنانچه سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی گفت: پوشش، عنصر فرهنگی است که در جامعه ما از جمله در دانشگاههای ما مورد توجه است، چنانچه وضعیت پوشش در دانشگاههای ما نسبت به محیط بیرون دانشگاه وضعیت مناسب تری دارد ولی به طور کلی برای ترویج حجاب اسلامی و پوشش مناسب و منطبق بر آموزه‌های دینی و فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد.  

وی افزود: طی جلساتی برنامه‌های ترویجی شکل گرفته که تلاش می‌کنیم که به سمت موثرتری حرکت کنیم.
  
هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر وجود یونیفرم جدید در دانشگاهها اظهار داشت: وجود یونیفرم برای دانشجویان یک پیشنهاد و یک سلیقه است که این امر البته نیازمند بررسی است که در این رابطه هنوز به جمع بندی نرسیده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار