هم اکنون 15 درصد تایر تولیدی کشور به لحاظ وزن و 22 درصد به لحاظ تعداد در خراسان جنوبی تولید می شود.

تولید 15 درصد تایر کشور در خراسان جنوبی

هم اکنون 15 درصد تایر تولیدی کشور به لحاظ وزن و 22 درصد به لحاظ تعداد در خراسان جنوبی تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ مدیرعامل شرکت کویرتایر خراسان جنوبی با بیان اینکه تایرجزء محصولات استراتژیک کشور محسوب می شود افزود: هم اکنون 15 درصد تایر تولیدی کشور به لحاظ وزن و 22 درصد به لحاظ تعداد در خراسان جنوبی تولید می شود.

زینلی گفت: در سه ماهه امسال 836 هزار و 534 حلقه تایر در استان تولید شده که این رقم در مدت مشابه سال قبل 763 هزار و 89 حلقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد : پیش بینی می شود امسال بیش از 3 میلیون و 320 هزار حلقه تایر رادیال، سواری، وانتی و باری و انواع نوار فلپ به ارزش 345 میلیارد تومان تولید شود.

وی مجموع تایر تولیدشده در سه ماهه امسال را حدود 838 هزار و 980 حلقه تایر رادیال، وانتی و سواری در استان عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر روزانه 9هزار حلقه تایر سواری رادیال ، 102 حلقه تایر وانتی، 220 حلقه تایر باری و 348 حلقه نوار فلپ در این کارخانه تولید می شود.

زینلی افزود: اجرای طرح توسعه این شرکت به ظرفیت سالیانه 30 هزار تن تولید انواع تایرهای رادیال جدید از اولویت های توسعه صنایع استان و از مصوبات سفرهای استانی دولت نهم و دهم به این استان است.

وی گفت: با اجرای طرح توسعه سالانه شش میلیون حلقه تایر به تولید فعلی استان اضافه می شود.

مدیرعامل شرکت کویرتایر خراسان جنوبی تصریح کرد : با توجه به اینکه 54 میلیون یورو در سفرهای استانی دولت نهم و دهم مصوب شده است در صورت اجرای طرح توسعه ، ظرفیت تولیدی کارخانه به دو برابر افزایش می یابد و به حدود 59 هزار تن تولید انواع تایر در سال خواهد رسید.

زینلی یادآور شد: با تحقق و اجرای این طرح بیش از 650 نفر به شاغلین فعلی این مجموعه اضافه شده و نیروی شاغل مستقیم در این واغحد صنعتی به دو هزار نفر خواهد رسید./ش/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.