مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: مرکز اسناد آستان قدس رضوی دارای حافظه تاریخی 500 ساله و صاحب بیشترین اسناد متعلق به دوره صفویه، در سطح جهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دکتر ابوالفضل حسن‌آبادی در نشستی با عنوان «کارگاه تخصصی روابط‌ عمومی ‌های آستان قدس رضوی و نقش و جایگاه آن‌ها در مدیریت آینده اسناد»که با هدف تبیین اهمیت مستندسازی صحیح اسناد برگزار شده بود افزود: این تنها مرکزی است که مسوولیت نگهداری کلیه اسناد آستان قدس را اعم از مکتوب، غیر مکتوب و همچنین اسناد اداری، از گذشته تا حال و در آینده بر عهده دارد.

وی با اشاره به هدف تاسیس این مرکز که نگهداری حدود 180 هزار برگ اسناد تشکیلات اداری آستان قدس رضوی ادامه داد: این اسناد دارای تاریخی 500 ساله که در این بین اسنادی از دوره افشاریه، قاجاریه و یک مجموعه 69 هزار صفحه‌ای از اسناد دوره صفویه وجود دارد، که بیشترین اسناد دوره صفویه در سطح جهان است و به عنوان میراث معنوی یونسکو ثبت جهانی شده است.

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت:این مرکز از مناطق گوناگون کشور، مطبوعات و نشریات با ارزشی در اختیار دارد که شمار آنها از 1 میلیون و 500 هزار نسخه فراتر است و از این رو جنبه ملی دارد.

وی اسناد موجود در این مرکز را حدود 13 میلیون برگ و بیش از 40 هزار قطعه عکس اعلام کرد و افزود: این مرکز با افزون بر 10 هزار ساعت مصاحبه شفاهی در ارتباط با مشهد و تاریخ آستان قدس رضوی، بزرگنرین آرشیو تاریخ شفاهی شهری را در سطح خاورمیانه در اختیار دارد.

انتهای پیام//س

برچسب ها: اسناد ، صفویه ، تاریخی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.