مدیرعامل شرکت نوآوران پارسیان به ظرفیت‌ها و توان بالای عرصه بازی‌های رایانه‌ای در جذب سرمایه و بازگشت آن اشاره کرد و در عین حال گفت که نبود شرایط مناسب برای ارایه و فروش محصول در بازار گیم سبب شده تا بخش خصوصی بیشتر به سرمایه‌گذاری در سایر بخش های فرهنگی تمایل نشان دهد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای ،"حمید نعیمی" به راهکارتجاری سازی صنعت گیم اشاره کرد و افزود: با توجه به تجربه 4 ساله مدیریت شرکت نوآوران پارسیان، ارایه محتوای جذاب برای مخاطب با استاندارد بین المللی و همچنین پرهیز از کپی برداری محض  و داشتن خلاقیت راهکار مناسبی برای تجاری سازی بازی های تحت مرورگر (Web based MMO) است.

وی ادامه داد: نوپا بودن صنعت گیم و همچنین ضعف شرکت ها از لحاظ تکنیک و نبودن بستر آموزشی مناسب به رغم برگزاری کلاسهای آموزشی  برای علاقه مندان به گیم، این صنعت می تواند نقش بسزایی در ارتقای محصولات از لحاظ کیفی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت نوآوران پارسیان به  نحوه تدوین مدل های کسب درآمد و مستندات بازی از جمله مهمترین سندها جهت شروع پروژه بازی سازی اشاره کرد و توضیح داد : نبود این سند ها به صورت کامل سبب به وجود آمدن محصول بی کیفیت در زمانی طولانی خواهد شد.

تولیدکننده بازی رایانه ای "اسپید آپ"، گفت: بهتر است پیش از شروع به توسعه محصول نهایی، MVP(Minimum Viable Product) برای تست ها و فید بک ها از کاربران گرفته شود، این روش سبب پایین آوردن زمان و هزینه شکست خواهد شد.

وی به نقش بازار یابی ،تبلیغات در حوزه گیم اشاره کرد و افزود: ایجاد بستر های تبلیغاتی همچون تبلیغات شهری، تلویزیونی، شبکه پخش خانگی، مطبوعات حضور ناشران واقعی و جدی داخلی و خارجی، اعطای تسهیلات در هنگام تولید محصول، استفاده از بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک محصول فرهنگی و آموزشی از طریق ارگان متولی و انجام حمایت‌های واقعی حین ساخت و پس از آن و تدوین برنامه‌های منسجم و تخصصی بازرگانی و بازاریابی از راهکارهای ایجاد چرخه اقتصادی و تجاری سازی صنعت گیم داخلی است.

به عقیده این تولید کننده گیم، در بازی های رایانه ای  آنلاین مشکل کپی رایت وجود ندارد این ویژگی  را می توان به عنوان نقطه قوت بازی های آنلاین یاد کرد.

مدیرعامل  شرکت نوآوران پارسیان بایادآوری اینکه  به رغم  درآمدزا بودن حوزه گیم ،بخش خصوصی کمتر در عرصه تولید و توزیع گیم رغبت نشان می دهد،توضیح داد:دلیل مشارکت نکردن بخش خصوصی در این حوزه را می توان در دولتی شدن و حمایت های تسهیلاتی از قشر خاصی از بازی سازان دانست.
وی ادامه داد:  تلاش برخی شرکت های خاص برای در اختیار گرفتن بازار بازیهای ایرانی و از سویی نبود کیفیت و جذابیت در محصولات ارایه شده، سبب بی علاقگی مخاطب در ارتباط گیری با این قبیل تولیدات می شود.

به عقیده نعیمی ، شرکت های خصوصی با دیدن بازی های بی کیفیت و نبود بازار مناسب، حضور در دیگر حوزه های فرهنگی را برای سرمایه گذاری ترجیح می دهند.

وی ابراز امیدواری  کرد که  با تغییر در شیوه جذب و بازار یابی گیم ایرانی و حضور کارشناسان و متخصصان در این حوزه شاهد پیشرفت واقعی و رونق بازار محصولات داخلی در کشور و در عرصه بین المللی باشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.