عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: توجه به مناطق محروم مهم‌ترین ویژگی شورای شهر در دوره چهارم قلمداد می‌شود.

عادل فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار کرد: توجه به مناطق کم‌برخوردار شهر ارومیه و خدمات‌رسانی به شهروندان در این نقاط شهر مهم‌ترین برنامه کاری شورای شهر در دوره چهارم است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر رسیدگی به مشکلات مردم ساکن در مناطق کم‌درآمد را در اولویت قرار داده‌اند، افزود: به طور گسترده طرح‌های عمرانی، بهسازی و فرهنگی در مناطق پایین شهر انجام می‌گیرد تا از این رهگذر رضایت مردم جلب شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه آسفالت خیابان‌ها، جدول‌کشی معابر، ایجاد فضای سبز و نورافکن در خیابان‌ها را از جمله اقدامات شورا و شهرداری برای نقاط مورد اشاره عنوان کرد.

وی گفت: فعالیت شهردار در همه بخش‌ها چشم‌گیر و قابل توجه است اما از نقش و جایگاه سایر مسئولان استان و شهرستان برای تحقق این برنامه‌ها نباید غفلت کرد.

فتاحی با بیان اینکه در مناطق پایین شهر بابت آسفالت از شهروندان برخلاف رویه هیچ‌گونه مبلغی اخذ نشده است، تصریح کرد: منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این قبیل امور از محل درآمدهای پایدار شهرداری تامین می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه به موفقیت‌های به دست آمده در حوزه جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری از محل اجرای پروژه‌های عظیم با مشارکت فعالان بخش خصوصی، درآمد قابل قبولی کسب می‌کند و تفاهم‌نامه‌های منعقده روز‌به‌روز در حال بیشتر شدن است.

وی فراهم کردن منبع درآمد پایدار را برای هر شهردار نقطه قوت دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری درآمدهای حاصله از محل سرمایه‌گذاری‌های مختلف را برای اجرای پروژه‌های عمرانی و شهرسازی تخصیص می‌دهد.

فتاحی اجرای طرح شورایار را یکی از راه‌های بهبود عملکرد شورای شهر در دوره چهارم دانست و اظهار کرد: افرادی که در آینده با عنوان شورایار فعالیت می‌کنند نسبت به انعکاس مشکلات، پیشنهادات و انتقادات مردم به اعضای شورا مبادرت خواهند کرد.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بر ضرورت تلاش همه‌جانبه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بسیج نیروهای مردمی و مدیریت جهادگونه تاکید کرد و گفت: از نگاه رهبری مشکلات اقتصادی و فرهنگی با در پیش گرفتن چنین رویکردی قابل حل است/ش/ن.

برچسب ها: ارومیه ، شورا ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.