استاندار اصفهان گفت: زاینده رود نیاز به گریه ندارد بلکه نیاز به تفکر، برنامه، تدبیر، سرمایه گذاری و پیگیری دارد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، رسول زرگرپور در آیین گرامیداشت روز صنعت و معدن در اصفهان افزود: در 10 سال گذشته برای زاینده رود گریه کردید و اگر 10 سال دیگر نیز گریه کنید هیچ فایده ای ندارد.
وی با بیان اینکه دولت برای حل مسئله زاینده رود برنامه دارد، اظهار کرد: تعدادی در کمیته های مختلف برای این موضوع گریه می کنند درحالیکه باید طرح دولت را تحلیل و نقد کنند.
وی با تاکید بر اینکه لازم است مردم حامی و پیگیر طرح 9 ماده ای دولت در این زمینه باشند، تصریح کرد: اگر صنعت ما گریه کند چه زمانی این طرح اجرا می شود.
استاندار اصفهان از صنعتگران خواست تا اگر طرح بهتری برای حل مشکل زاینده رود دارند ارایه کنند و اگر ندارند ار برنامه های موجود حمایت کنند.
وی همچنین با اشاره به مشکل آلودگی هوای اصفهان گفت: ما یکی از آلوده ترین استان های کشور از نظر زیست محیطی هستیم که صنعت، متهم ردیف دوم آن است.
زرگرپور افزود: از سه هزار واحد آلاینده کشور، 970 واحد در استان اصفهان قرار دارد و روزهای آلوده اصفهان بیشتر از تهران است.
وی با تاکید بر اینکه صنعت، انتظارات مردم را در زمینه کاهش آلودگی برآورده نکرده است، تصریح کرد: لازم است که بخش صنعت و معدن استان کمیته ویژه ای را برای رفع آلودگی و کاهش مصرف آب تشکیل دهد.
وی همچنین با اشاره به مشکل آب اظهار کرد: صنعت سومین مصرف کننده آب است و با در اختیار داشتن علم، فناوری و سرمایه می تواند برای کاهش مصرف آب برنامه ریزی کند.
استاندار اصفهان به افزایش دو و نیم برابری گردشگران خارجی در سه ماه نخست امسال در اصفهان اشاره و بیان کرد: برای پذیرایی از این گردشگران با کمبود هتل مواجه شدیم.
وی همچنین اصفهان را دومین استان دانشگاهی کشور، رتبه چهارم صادرات کشور و رتبه اول تا سوم در بخش های مختلف کشاورزی اعلام کرد.
رییس خانه صنعت و معدن اصفهان در این آیین، به موضوع آب اشاره و تاکید کرد: استاندار می گوید که روضه آب نخوانید اما نمی توانیم نخوانیم.
سید عبدالوهاب سهل آبادی با بیان اینکه زاینده رود از رودخانه قم بدتر شده است، افزود: در پاسخ به ما می گویند که حالا نمی شود، پول نیست یا خوزستان نمی گذارد، در حالیکه تمام سدهای خوزستان پر از آب است.
وی به عکس منتشر شده ای از یزد اشاره و بیان کرد: در این عکس، آب منطقه ای یزد با نصب تابلویی به جامعه صنعتی یکی از شهرکهای یزد تبریک گفته که می توانند از آب زاینده رود استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه مردم اصفهان، نجابت دارند و حامی دولت و حکومت هستند، افزود: این دلیل نمی شود که ریشه اصلی حیات، نشاط و اقتصاد این استان از بین برود.
رییس خانه صنعت و معدن اصفهان با بیان اینکه چطور نمایندگان مجلس اصفهان با این تعداد بالا در مقابل خوزستان و یزد کم آوردند، از آنها خواست تا مسئله آب را بهتر پیگیری کنند.
در آیین مزبور که وزیر صنعت، معدن و تجارت، چند تن از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت و رییس اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن و سایر مسوولان و مدیران اصفهان در این حوزه حضور داشتند، از تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی و معادن و پیشکسوتان حوزه صنعت و معدن استان اصفهان قدردانی شد.
10
تیر ماه بعنوان روز ملی صنعت و معدن نامگذاری شده است/س.


 

برچسب ها: اصفهان ، مشکل ، زاینده ، رود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.