مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: روحانیت با همه امکانات که بالا‌ترین آن، سخن خداوند و اهل بیت است، در صحنه حاضر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در همایش بزرگ منادیان وحدت با شعار عزم ملی و مدیریت جهادی، ویژه روحانیت مازندران در مصلای ساری اظهار داشت: همایش امروز، مانور قدرت معنوی روحانیت است.

وی با بیان اینکه روحانیت منزوی نیست، ادامه داد: روحانیت با همه امکانات که بالا‌ترین آن، سخن خداوند و اهل بیت است، در صحنه حاضر است تا همدلی خود را با تشنگان دین ابراز کند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به منبر رفتن رسول اکرم(ص) بیان داشت: امروز جایگاه خود را بشناسید و گمان نکنید به منبر رفتن، ما را سبک می‌کند.

وی با بیان اینکه ما باید معارف اهل بیت را انتقال دهیم، ادامه داد: به منبر بروید، طرح مسئله کنید و روضه بخوانید و مردم را به اهل بیت پیوند دهید.

امام جمعه موقت قم با اشاره به وجود تهدیدهای مختلف و در عین حال فرصت‌های فراوان برای قشر روحانیت، تصریح کرد: امروز جوانان ما را از درون خانه‌ها، به سمت ابتذال می‌برند.

این مسئول با بیان اینکه ما تنها به حضور قشر پیر جامعه در مساجد اکتفا نکنیم، اذعان داشت: روحانیت، باید نسل جوان را به مصلاها و مساجد هدایت کنند.

وی با بیان اینکه روحانیون در کشور، پویا، زنده و حرکت آفرین هستند، گفت: دشمن با تمام وجود، سفره جاذب خود را در دانشگاه‌ها، مراکز و پارک‌ها پهن کرده است و ما باید تلاش و فعالیت کنیم و در مقابل نقشه آنها ایستادگی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش مرزبانی روحانیت در کشور اظهار داشت: روحانیت در طول دوران حیات خود کارنامه درخشانی دارد و در هشت سال دفاع مقدس لباس رزم پوشیده و از مرزهای جغرافیایی کشور صیانت کرده و امروز حافظ افکار مردم است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور تشریح کرد: اگر حدود مرزها در عراق مشخص و پاسداری می‌شد، امروز وضعیت این کشور این‌گونه نبود.

حسینی بوشهری خطاب به روحانیون حاضر اذعان داشت: در شبانه روز، ساعتی را برای ارتقای سطح معلومات خود در نظر بگیرید و با مطالعه، سرمایه دانش خود را بالا ببرید.

وی با بیان اینکه روحانیان خودباوری و امید را در مردم تقویت کنند، افزود: خیرخواهانه با مسائل کشور برخورد کنید./ش/ن

برچسب ها: روحانیت ، امکانات ، صحنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.