رئیس بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: با وجود اینکه کارهای خوبی در حوزه‌های مجازی برای اسلام و قرآن انجام شده است اما خلاءهایی را نیز داریم.

به گزارش حوزه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ رئیس بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن ادامه داد: یکی از مشکلاتی که هنوز نتوانسته‌ایم در حوزه‌ فعالیت‌های مجازی قرآنی آن را حل کنیم، این است که محتواهای خوبی را برای سایت‌ها و حوزه‌های دیجیتالی و مجازی فراهم نکرده ایم.
 
فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی بسیار تکراری شده و نیازمند ایده جدید است

 
وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی بسیار تکراری شده و نیازمند ایده جدید و خلاقانه در این زمینه هستیم، گفت: اطلاعات و آمارهایمان از حوزه مجازی برای فعالیت‌های قرآنی بسیار کم است. کارهای موازی هم در حوزه‌های رسانه‌های مجازی و سایت‌های دیجیتال بسیار زیاد شده است‌.
 
حشمتی با تأکید بر اینکه باید به حال تولیدات تکراری نرم‌افزارهای قرآن فکری کنیم، بیان کرد: تولیدات مجازی به موازات همدیگر انجام شده است و این از اشکالاتی است که می‌توان برطرفشان کرد. اما باید در این حوزه فعالیتی را با کمک و همراهی مدیریت رسانه‌های دیجیتال در حوزه قرآن و معاونت رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه‌ها دیگر انجام دهیم تا بتوانیم این حوزه را کمی سامان دهیم.
 
کمبود سایت ملی قرآن
 
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: حوزه فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی خیلی نابسامان است و باید در کنار همه اینها بتوانیم یک سایت ملی قرآن ایجاد کنیم چراکه کمبود آن به خوبی احساس می‌شود.
 
وی اعلام کرد: با تمام تلاشمان سعی می کنیم سایت‌ ملی قرآن را با استفاده از تمام نیروها، در سال جاری راه‌اندازی کنیم که برای انجام این مهم، هماهنگی‌های لازم را برای این سایت انجام داده‌ایم و زیرساخت‌های آن هم فراهم شده و نیاز‌ها و پرسشنامه‌ها را هم استخراج و آماده کرده‌ایم.
 
همتی پشت تولید سایت ملی قرآن نبوده است
 
حشمتی در رابطه با اینکه چرا تاکنون مراحل تولید و ساخت سایت ملی قرآن، به تأخیر افتاد است، گفت: این غفلت به این دلیل بود که همتی پشت تولید آن نبوده اما در سال جاری و به همت دوستان و لطف خداوند این کار عملی خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ملی ، قرآن ، فضا ، مجازی ، دیجیتال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار