خطیب نمازجمعه کرمان گفت: شهید آیت الله دکتر بهشتی، فردی برنامه‌ریز و مدیر بود و در ارکان انقلاب اسلامی به ویژه قوه قضاییه نقش موثری داشت.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی در خطبه های آیین وحدت بخش نماز جمعه کرمان ،با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت الله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیر، به تبیین ابعاد شخصیتی، علمی و مدیریتی این شهید سرافراز پرداخت و خاطرنشان کرد:"شهید بهشتی ، سید الشهدای انقلاب اسلامی ایران بود که به همراه 72 تن از یاران باوفای امام و انقلاب ، به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه "شهید بهشتی"، "شهید مطهری"، "شهید سپهبد قرنی" و "شهید مفتح" با حمایت آمریکا و به دست منافقان کوردل به شهادت رسیدند، تصریح کرد: منافقان جنایتکارانی بودند که اوایل انقلاب با دزدیدن اسلحه ی پادگان‌ها ، باعث شهادت 17 هزار نفر در ایران شدند.

حجت‌الاسلام صباحی با تأکید بر اینکه نماز جمعه و ائمه جمعه در روند پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر به سزایی داشتند، یادآورشد: دشمنان، شخصیت‌های بارز پیروزی انقلاب اسلامی و چهار امام جمعه را در محراب نماز جمعه به شهادت رساندند.

امام جمعه موقت کرمان همچنین به 12 تیر ، سالروز حمله ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس اشاره کرد و افزود: با وقوع این جنایت فجیع ، 66 کودک، 52 زن و حدود 40 اتباع خارجی که از سرنشینان این هواپیما بودند به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام صباحی خاطرنشان کرد: مقام های آمریکایی پس از چندی ، در توهینی آشکار به ملت ایران ، مدال شجاعت بر گردن ناخدای این ناو انداختند و حمایت رسمی خود را از این جنایت هولناک اعلام کردند.

امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن جنایات گروهک تروریستی داعش، زشت نشان دادن چهره اسلام را ، از مهم ترین اهداف گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق عنوان کرد و افزود: این گروهک تروریستی ، از نماز خواندن خود در کنار اقدامات فجیعی همچون سربریدن انسان ها ، تصاویری تهیه می کنند تا چهره زشتی را از اسلام به دنیا نشان دهند.

حجت الاسلام صباحی در خطبه های نماز جمعه کرمان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، از همگان خواست: با استفاده از برکات ماه ضیافت الهی و فرصتهای ذیقیمت رمضان المبارک،همچون سالهای قبل در جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله کرمان حضور گسترده داشته باشند./س


برچسب ها: شهید ، بهشتی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.