آل سعود اعتقاد دارد هرکه با ارتش دولتی و یا نیروهای امنیتی آن می جنگد انقلابی است و باید او را یاری کرد اما این مسئله را در خصوص مردم خود که خواستار آزادی رای و برقراری مساوات میان تمام شهروندان سعودی هستند؛ انکار می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی عراق، اگر عربستان سعودی انتخاباتی مانند انتخابات عراق برگزار می کرد قطعا دولت عراق برخلاف دولت سعودی که موفقیت عراق در برگزاری انتخابات اخیر را تبریک نگفت اولین کسی بود که اجرای موفقیت آمیز دموکراسی و ایجاد فضایی آزادانه را به این کشور تبریک می‌گفت چرا که طعم آزادی را چشیده و توانسته دولت خود را هر چار سال یکبار تغییر دهد ولی متاسفانه این امر محقق نشده و مردم عربستان حکومتی جز حکومت مستبد آل سعود را به خود ندیده است.

ظاهرا آل سعود به ناراحتی قلبی خود از انتخابات عراق اکتفا نکرده و بلکه با زبان سیاسی و رسانه ای خود شروع به تحریک دیگر دولت ها علیه دولت ملت عراق نموده و کسی را که به کشتار مردم عراق اقدام می کند . شهرهای آن را اشغال و ویران می‌کند؛ کینه توزی و فرقه گرایی را بر می انگیزد و با ارتش ونیروهای امنیتی می جنگد را انقلابی به حساب می آورد.

آل سعود اعتقاد دارد هرکه با ارتش دولتی و یا نیروهای امنیتی آن می جنگد انقلابی است و باید او را یاری کرد اما این مسئله را در خصوص مردم خود که خواستار آزادی رای و برقراری مساوات میان تمام شهروندان سعودی هستند؛ انکار می کند. شاید وضعیت شخصیت انقلابی عربستان آیت الله نمر النمر بهترین دلیل برای اثبات این ادعا باشد. 

هر چند هیچ شباهت و تقارنی میان آیت الله نمر النمر و اعضای داعش وجود ندارد و شیخ النمر از حقوق خود در مقابل حکومتی دفاع می کند که خود آن را انتخاب نکرده و در شکل گیری آن مشارکت ندشته است  ولی داعش با ملتی ستیز می کند که رهبری خود را خویش انتخاب کرده و سرنوشت خود را با حضور در انتخابات و در نهایت دموکراسی تعیین کرده است.

شاید حاکمان آل سعود رؤیای  قدرتی را در سر دارند که بوسیله ی آن سرنوشت ملت های منظقه را رقم بزنند و نقشی اساسی را  از طریق نزدیکی با دولت هایی مانند مصر و اردن و اعطای کمک های مالی فراوان به این دو دولت در  مسائل سیاسی منطقه ایفا کند. اما این دولت همانطور که در سوریه با واقعیتی تلخ روبه روشد در عراق نیز این تجربه را تکرار خواهد کرد. ملت سوریه علی رغم وجود مشکلات اقتصادی در مقابل هجمه گروه های وهابی و سعودی پایداری و مقاومت کرد. چرا که این ملت با هوشیاری کامل وجود دشمنی که به دنبال نابودی میهن است را درک کرد و به اصالت خود ایمان داشت.

ملت عراق  ملتی است که دولتش از توان اقتصادی خوبی برخوردار است و پیش از آنکه آل سعود در جهان وجود یابد عراق می دانست که  چگونه حکومت کند. اگر حکومت آل سعود شعار دشمنی ملت ها را سر داده است  ملت عراق پرچم راستی و درستی را بر می افرازد و ملت عربستان اولین ملتی است که ما دست راستی به سمت آن دراز می کنیم و از انها در مقابل آل سعود دفاع می‌کنیم و هر کس که به مقابله با این دولت بپردازد را انقلابی می‌نامیم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار