شبکه سی بی اس کانادا در تحلیلی کوتاه از دیدار تیم های ملی ایران و بوسنی گفت سوابق دیدارهای 2 تیم به پیروزی ایران رای می دهد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران،در آستانه دیدار سوم تیم های ایران و بوسنی و هرزگوین در مرحله گروهی گروه F مسابقات جام جهانی 2014 برزیل شبکه سی بی اس کانادا به مرور این مسابقه پرداخته است.
در این گزارش آمده است : اگر ایران می خواهد صعود کند باید این بازی را ببرد و امیدوار باشد نیجریه از آرژانتین شکست بخورد. اما در همین گزاره هم ایران باید با گل های زیادی به پیروزی برسد ،بنابراین باید به دروازه بوسنی را پیدا کند.
از طرف دیگر بوسنی افراد زیادی را در جام جهانی تحت تاثیر قرار داده است و به درستی بابت یک گل مردود شده خود در برابر نیجریه ناراحت است.بنابراین دراین دیدار برای حفظ غرور و کسب تجربه ای برای آینده بازی خواهد کرد.‬
‫این گزارش ازعلیرضا حقیقی دروازه بان تیم ملی کشورمان و ادین ژکو مهاجم بوسنی به عنوان بازیکنان موثر دو تیم یاد کرده و می نویسد: ادین ژکو ستاره بوسنی می خواهد تیمش را قبل از رفتن به خانه به اولین پیروزی برساند.
علیرضا حقیقی هم در برابر آرژانتین تا آخرین دقایق ایران را در بازی نگه داشت. و در برابر نیجریه هم حریف را دست خالی گذاشت.
در ادامه این گزارش آمده است در این مسابقه دو تیم به دنبال گلزنی هستند.ایران به دنبال گلزنی است زیرا هنوز هم شانس صعود دارد و بوسنی هم روی دو نمایش قدرتمندانه خود در دو بازی اول سرمایه گذاری کرده است.
در بخش دیگری از این یادداشت به اظهار نظر های ادین ژکو پس از بازی با نیجریه و اظهارات کیروش پس از بازی با آرژانتین پرداخته شده که هر دو از قضاوت داوران انتقاد داشتند.
ژکو گفت:"داور بازی را تغییر داد.به همین دلیل ما باختیم. بازیکن نیجریه قبل از گل روی کاپیتان ما خطا کرد و قبل از آن من گل زدم که هرگز آفساید نبود."
کیروش هم گفت:" داور باید پنالتی می گرفت و کارت قرمز می داد.هیچ عذر و بهانه ای وجود ندارد. هیپچ چیزنمی تواند توضیح دهد که چرا این داور صربستانی پنالتی نگرفت."
در پایان این گزارش آمده است سوابق به نفع ایران است.زیرا ایران در 5 بازی دوستانه برابر بوسنی و هرزگوین شکست نخورده است.که آخرین آن پیروزی 3-2 در سال 2009 بود.
ایران اولین کشوری بود که در سال 1993با بوسنی بازی دوستانه انجام داد که در آن دیدار بوسنی 3-1 برنده شد اما چون عضو فیفا نبود به عنوان بازی رسمی فیفا ثبت نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار