سرپرست اداره باغها کشت و صنعت مغان گفت: با هدف نوسازی باغها کشت و صنعت مغان 200 هکتار کشت نهال‌های مثمر از نوع شلیل مرغوب انجام شده است.

علی دیدار دیروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: ما با در نظر گرفتن شرایط اقلیمی منطقه و توانمندی خاک و آب، هرس به موقع و همچنین داشت و برداشت مطلوب سعی داریم تا میزان بهره‌وری را از باغات میوه کشت و صنعت افزایش دهیم.

وی گفت: این باغات با 25 سال بهره‌وری و عمر بازدهی نیازمند نوسازی هستند که سعی داریم در طول سال بخشی از این نوسازی‌ها و مدرن‌سازی‌ها را در حوزه محصولات متنوع باغی انجام دهیم.

سرپرست باغات کشت و صنعت مغان مساحت باغات کشت و صنعت مغان را2 هزار و 600 هکتار بیان کرد و ادامه داد: برداشت محصول از این باغات اوایل اردیبهشت ماه با برداشت گوجه سبز آغاز شده و با برداشت زیتون نیز تا اواخر شهریورماه به پایان می‌رسد به طوریکه بیش از 18 رقم محصول سردرختی شامل گوجه سبز، گیلاس، آلبالو، زردآلو، آلود، هلو، شلیل و... از این باغات برداشت می‌شود.

دیدار متوسط برداشت محصول را در طول سال از این باغات 15 تا 16 هزار تن بیان کرد و یادآور شد: این فعالیت تولیدی و اقتصادی برای سه تا چهار برابر جوانان و بیکاران منطقه فرصت اشتغال ایجاد کرده به طوریکه روزانه یک‌هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در باغات کشت و صنعت و در امر جمع‌آوری، بسته‌بندی و حمل محصول وارد بازار کار می‌شوند که در ایام اوج برداشت این تعداد به2 هزار نفر نیز می‌رسد.

وی در ادامه گفت: میوه برداشت شده بعد از بسته‌بندی و سورتینگ به استان‌های مختلف و حتی دو کشور آذربایجان و ترکیه نیز ارسال می‌شود چرا که برخی از محصولات این مجموعه مورد قبول و مرغوبیت ساکنان کشورهای دیگر را فراهم کرده است.

سرپرست باغات کشت و صنعت مغان قابلیت‌های منحصربه‌فرد محصولات برداشت شده در این کشت و صنعت و مرغوبیت و بازارپسندی آن را بیان کرد و اظهار داشت: صنعت باغداری ظرفیت خوبی را فراهم کرده تا بتوانیم بیشتر از این در عرصه تولید ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: پارس ، آباد ، کشت ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.