دبیر علمی همایش بین المللی از مشروطیت تا قیام 29 بهمن از برگزاری این همایش در چهاردهم مرداد ماه امسال در تالار وحدت دانشگاه تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز،جوانپور در جمع خبرنگاران گفت: این همایش در 13 محور برگزار و شرکت کنندگان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه شرکت و محورهای همایش مشروطیت به سایت های www.mashroote29.com و www.mashroote29.ir ،بسیج استادان و همایش های بسیج استادان مراجعه کنند.

وی افزود: تبریز در طول تاریخ همواره از جایگاه مهمی برخوردار بوده و این اهمیت در تاریخ معاصر ایران باید بیش از پیش معرفی و به آن پرداخت شود و این موضوع از اهداف اصلی همایش است تا تلنگری برای همگان باشد که به تاریخ درخشان گذشته تبریز بیشتر بپردازند.

جوانپور خاطر نشان کرد: کشورهای مرتبط با نهضت مشروطیت ایران و محققان خارجی در این همایش شرکت می کنند.

بوداغی دبیر اجرایی این همایش نیز با بیان اینکه مهلت ارسال مقالات به همایش تا 18 تیر امسال است، گفت: تاکنون 60 مقاله به دبیرخانه همایش در دانشگاه تبریز، ساختمان جهاددانشگاهی، بسیج استادان واصل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز نیز گفت: شهرداری تبریز مصمم است برای معرفی تبریز در حوزه های مختلف ظرفیت ها و توانمندی های آن، هویت دینی، تاثیر در تمدن سازی، معرفی مفاخر و مشاهیر و به خصوص در معرفی فرصت های سرمایه گذاری تلاش کند و مشارکت در برگزاری همایش مشروطیت نیز با این هدف است.

حجت الاسلام احمد حمیدی همچنین اظهار کرد: هفته نکوداشت تبریز در اواخر شهریور برگزار و دبیرخانه دایمی آن در شهرداری ایجاد می شود.

وی افزود: بنیاد تبریزشناسی نیز در هفته نکوداشت تبریز تاسیس می شود.

مسوول روابط عمومی همایش هم در این نشست نقش مردم تبریز در استعمارستیزی از مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی، بررسی تطبیقی مبانی نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی، شخصیت شناسی و رفتارشناسی رهبران نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، بازیابی هویت اسلامی -ایرانی نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نقش آموزه های شیعی در نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی، نهضت مشروطیت و انقلاب اسلامی و نقش رهبری علما و فقهای دینی، تعامل و تقابل علما و روشنفکران در نهضت مشروطه و انقلاب اسلامی را از جمله محورهای 13 گانه این همایش اعلام کرد.

رسول ابراهیمی گفت: مسابقه طراحی سایت و وب سایت و وبلاگ در خصوص تبریز، تبریزنگاری، تجلیل از استادان و محققان و پژوهشگرانی که در خصوص تبریز دارای اثر و تالیف هستند از بخش های جنبی این همایش است./س

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.