معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از کلیه شرکتهای دانش بنیان که در زمینه تولید انواع دارو فعال هستند حمایت می کند.

اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران گفت: طی بازدید معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری(ستاری) از متجمع کارخانجات صنعتی شفا فار مر در شهرک صنعتی کرج فعالیت این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این کارخانه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فرمان امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید چنانچه زمینه تولید این کارخانه پنی سیلین G که یکی از آنتی بیوتیک‌های پرکاربرد در کشور محسوب می‌شود.

قادری فر تصریح کرد: در آذر ماه سال گذشته این کارخانه به بهره برداری رسید و هم اکنون در 6 مورد در زمینه اسمی خود به انواع آنتی بیوتیک‌ها دست پیدا کرد که با راه اندازی و آغاز به کار این مجتمع از انواع پنی سیلین G در آنتی بیوتیک‌ها بی‌نیاز شد.

وی اظهار داشت: نخستین شهرک صنعتی دارویی کشور در زمینی به مساحت 200 هکتار توسط ستاد اجرایی فرمان امام در محدوده هشتگرد در حال راه اندازی است.

قادر فر در ادامه تصریح کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از کلیه شرکتهای دانش بنیان که در زمینه تولید انواع دارو و مواد اولیه دارویی در کشور فعال هستند برای استقرار در  این شرکت حمایت کامل صورت می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار