دبیر نمایشگاه دوسالانه عکس فرش دستباف ایران از افتتاح نمایشگاه دوسالانه عکس فرش دستباف ایران در ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، محسن زین‌العابدینی در آیین افتتاح نمایشگاه دوسالانه عکس فرش دستباف در حوزه هنری مازندران گفت: مجموعه عکس‌ها ویژگی‌هایی از فرش دستباف ایران را نشان می‌دهد تا توجه هنرمندان و به ‌ویژه عکاسان را به این هنر جلب کند.

وی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در تبریز، بیرجند و ساری، ادامه داد: اصفهان مقصد بعدی برگزاری این نمایشگاه است.

دبیر نمایشگاه دوسالانه عکس فرش دستباف ایران با بیان اینکه نگاه عکاسانه، بیشترین هدفی است که داوران جشنواره مورد توجه قرار می‌دهند، تصریح کرد: این جشنواره هم مستثنی از این مسئله نبوده و توجه به ویژگی‌های فرش دستباف ایرانی از اهداف این جشنواره است.

زین‌العابدینی با اشاره به اینکه عکس‌ها بخشی از آثار منتخبی هستند که از مجموع بیش از 200 عکس انتخاب شده‌اند، گفت: 56 عکس در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در هامبورگ صرفاً 22 آتلیه عکاسی فرش فعال است، ادامه داد: با توجه به اینکه ایران مهد هنر فرش‌بافی است اما با ویژگی‌های این هنر اندکی بیگانه هستیم.

دبیر نمایشگاه دوسالانه عکس فرش دستباف ایران خاطرنشان‌کرد: از اهداف نمایشگاه دوسالانه، توجه به ویژگی‌های فرش دستباف و معرفی به عکاسان است تا با آشنا شدن با مقوله فرش دستباف به انجام پروژه‌های هنری در این زمینه بپردازند.

گفتنی است، این نمایشگاه از امروز تا پنجم تیرماه از ساعت 9 تا 14 و 16 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان است./ب


برچسب ها: آغاز ، فرش ، عکس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.