مدیرکل دفتر فنی وزارت نیرو با اشاره به اینکه در عملیات این سد حتی از پنل بین‌المللی بهره گرفتیم، گفت: از کارشناسان خارجی و بین‌المللی هم برای پیشبرد این سد مخزنی استفاده می‌کنیم.

به گزارش با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری ، تقی عبادی در آیین آغاز فعالیت فاز دوم عملیات اجرایی و انحراف آب به تونل سد مخزنی هراز گفت : سد مخزنی هراز یکی از پروژه‌های عظیم سدسازی محسوب می‌شود که نیاز به همت و تلاش همگانی مسئولان دارد.

وی تصریح کرد: این سد به عنوان بزرگ‌ترین سد مخزنی و نیروگاهی شمال محسوب شده، از پروژه‌های بزرگی است که پیچیدگی‌های فنی خاص خود را دارد و از طرح‌های پیچیده وزارت نیرو لحاظ می‌شود.

عبادی با تاکید اینکه در عملیات این سد حتی از پنل بین‌المللی بهره گرفتیم، گفت: از کارشناسان خارجی و بین‌المللی هم برای پیشبرد این سد مخزنی استفاده می‌کنیم.

مدیرکل دفتر فنی وزارت نیرو با ابراز اینکه پیشرفت‌های خوبی را در این پروژه بزرگ شاهد هستیم، متذکر شد: دیدگاه وزارت نیرو در گذشته این بوده که هرچه قدر می‌توانیم توسعه سازه‌ای داشته باشیم و هم‌اکنون نگاه و دید این وزارت‌خانه تغییر کرده است.

عبادی با بیان اینکه سد مخزنی هراز نقطه کلیدی البرز شمالی بوده و یک سامانه انتقال شرق به غرب و غرب به شرق لحاظ می‌شود، بیان داشت: با اجرایی شدن و آبگیری این سد می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک به اهداف بزرگ و ارزشمندی در این زمینه دست یابیم.

مدیرکل دفتر فنی وزارت نیرو با اشاره به اینکه مطالعات یکپارچه‌ای در این پروژه انجام شد، گفت: از نکات برجسته سد هراز راندمان بالای عملیات سدسازی در کشور است که می‌تواند به عنوان معیار و میزانی جهت سنجش عمرانی سد در کشور محسوب شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، سد مخزنی هراز می‌تواند در آینده به سه منظور تامین آب شرب، استفاده آب کشاورزی و تولید برق کارآیی داشته باشد.

این سد قادر است علاوه بر آمل، آب بخشی از شهرستان بابل، تمام شهرهای فریدونکنار، بابلسر، محمودآباد، چمستان و نور را تأمین کند.

از دیگر قابلیت‌های این سد می‌توان به تامین آب کشاورزی تا کردکوی در استان گلستان اشاره کرد.

با بهره‌برداری از سد مخزنی هراز می‌توان 4 هزار هکتار زمین جدید کشاورزی را در اختیار کشاورزان قرار داده و از آن به عنوان جاذبه‌های گردشگری و توریستی زیبا بهره برد./ب

برچسب ها: خارجی ، کارشناس ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.