فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: 379 فقره پرونده تخریب مرتع طی فروردین و اردیبهشت ماه در سال 93 در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

یوسفعلی ابراهیم‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه با بیان اینکه 379 فقره پرونده تخریب مرتع در فروردین و اردیبهشت ماه در سال 93 در آذربایجان غربی تشکیل شده، اظهار داشت: 57 فقره پرونده جلوگیری از تخریب مرتع در استان تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امسال بارندگی سال 93 در مقایسه با سال‌‌های گذشته کاهش داشته اما چرای غیرمجاز در مراتع استان از افزایش برخوردار بوده و حدود 639 فقره پرونده چرای غیرمجاز در آذربایجان غربی تشکیل شده است.

ابراهیم‌پور ادامه داد: در فروردین و اردیبهشت ماه امسال حدود 68 نفر متخلف و متصرف منابع طبیعی دستگیر شده و دو دستگاه وسایل نقلیه که اقدام به تخریب مراتع و اراضی ملی کردند توقیف و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اعلام کرد: با توجه به اینکه در شهرستان‌های ارومیه و خوی ارزش زمین بالا بوده موجب شده تخریب در این دو شهرستان در مقایسه با سایر شهرستان‌ها بیشتر باشد و بیشترین اجرای احکام قضایی نیز مربوط به این دو شهرستان است.

ابراهیم‌پور تصریح کرد: در حال حاضر در 17 شهرستان آذربایجان غربی ادارات حقوقی مستقر هستند و کار ارجاع پرونده‌های تخریب یا تصرف را به شدت پیگیری می کنند و در صورت برخورد با پدیده زمین‌خواری و تصرف اراضی ملی در چارچوب قوانین با متخلفان برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در پایان اظهار داشت: یگان حفاظت آذربایجان غربی به طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها و پیشنهادات عموم مردم در رابطه با تخریبات و تصرفات منابع ملی از طریق تلفن 1504، شماره فکس 2780904 و یا پست الکترونیک به آدرس yeganwaz@mail.com است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.