مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران از کاهش منابع آب‌های زیرزمینی استان بر اثر کمبود بارش نزولات آسمانی در استان ابراز نگرانی کرد.

 

مجید عبداللهیˈ در گفتگو باخبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : بر اساس احادیث متواتر آب اساس پاکیزگی و طهارت و مایه حیات تمامی موجودات زنده بوده اما متاسفانه از مجموع آب های موجود در زمین تنها سه درصد شیرین و قابل شرب بوده که دو درصد آن هم در قطب و عملا غیر قابل استفاده است.

وی افزود: در سال های اخیر از طرفی منابع آب زیرزمینی کاهش یافته و از سوی دیگر جمعیت افراد به ویژه در مناطق توریست پذیر مازندران افزایش یافته است و این دو عامل باعث ار بین رفتن تعادل نیاز آبی شده به طوریکه در فصل گرم سال کمبود آب را در روستاهای خوش آب و هوای استان شاهد هستیم.

عبداللهی با اشاره با تاثیر صرفه جویی در مصرف آب افزود: آب به سختی و بسیار گران به دست می آید پس ضروری است همه در مصرف آب صرفه جویی کنیم چرا که بحران کمبود آب جدی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران با تاکید بر اینکه نباید به صرفه جویی در مصرف آب تنها در هفته ای که به این مناسبت نامگذاری شده بسنده کرد، از مشترکین آب روستایی خواست در مصرف آب صرفه جویی کنند و از آبیاری باغ ها و مزارع خود با آب شرب خودداری کنند چرا که آب شرب با هزینه گزاف تولید می شود و فقط برای آشامیدن است./س

برچسب ها: کاهش ، منابع ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.