مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اردبیل گفت: نباید داشته‌ها و ثروت‌های طبیعی را نابود کنیم، برای این که حفظ طبیعت برای حفظ انسان ضروری است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،، سیدرضا موسوی در کارگاه آموزشی هم‌اندیشی در زمینه تالاب‌های استان در شهر اصلاندوز مغان بر لزوم فرهنگ‌سازی در جامعه برای حفظ و دفاع از محیط‌زیست تاکید کرد و گفت: نباید داشته‌ها و ثروت‌های طبیعی را نابود کنیم، حفظ طبیعت برای حفظ انسان ضروری است.

وی با اشاره به نقش اساسی مردم در احیای تالاب‌ها، گفت: دانش فنی کارشناسان در کنار برنامه‌ریزی و عزم نیروهای اجرایی نیاز است تا در کنار آنها مردم و بهره‌برداران منطقه‌ با آموزش‌های لازم به اهمیت موضوع پی ببرند.

موسوی افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزش هم‌اندیشی، توانمندسازی جوامع محلی در مورد تالاب‌ها و نقش اهمیت آن در محیط‌زیست از رویکرهای مهم حفاظت محیط زیست است.

در ادامه ابراهیم فتایی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در این همایش به اهمیت فرهنگ حفاظت از محیط زیست بین مردم تاکید کرد و گفت: اگر مردم از آگاهی‌های لازم برخوردار نباشند نمی‌توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی برداشت بی‌رویه، تغییر اقلیم و توسعه بیابان‌زایی را از جمله عوامل مهم نابودی تالاب‌ها دانست.

فتایی با بیان اینکه تالاب‌ها برای تامین نیازهای انسان مفید است هدف از برگزاری این همایش را اهمیت دادن به حفاظت از محیط و طبیعت توسط مردم ذکر کرد تا بتوانند زیستگاه‌ها و محیط زیست را به خوبی حفاظت کنند.

وی افزود: تالاب‌ها موجب جلوگیری از سیلاب، تغذیه آب‌های زیرزمینی، حمایت از آب‌های سطحی، حفظ کیفیت آب، مهار رسوب و کاهش آلودگی می‌شود.

کارگاه آموزشی هم اندیشی تالاب‌های استان با حضور بخشداران اصلاندوز و اسلام آباد ، شهرداران پارس آباد و اصلاندوز و اسلام آباد ، فرماندهی انتظامی شهرستان پارس‌آباد و اصلاندوز و جمعی از مسئولان استان در پارک عمومی شهر اصلاندوز برگزار شد.

تالاب سد میل مغان از گردشگاه‌های مهم استان اردبیل و شهر اصلاندوز است که به دلیل وجود جاذبه‌های طبیعی، زیستگاه منحصر به فرد پرندگان مهاجر آبزی و دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای از نظر اکولوژیک برای جذب توریست است. شهر اصلاندوز در 200 کیلومتری شمال اردبیل واقع شده و با جمهوری آذربایجان هم مرز است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: اردبیل ، طبیعت ، کارگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.