مقارن با سالروز گرامي داشت شهيد دكترمصطفي چمران، آيين رونمايي از سه عنوان كتاب با موضوع تاريخ شفاهي هشت سال دفاع مقدس ، درکتابخانه مرکزی استان برگزار خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛به همت «اداره كل کتابخانه های عمومی خوزستان» و « اداره كل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس خوزستان » ، مقارن با سالروز گرامي داشت شهيد دكترمصطفي چمران، آيين رونمايي از سه عنوان كتاب با موضوع تاريخ شفاهي هشت سال دفاع مقدس ، درکتابخانه مرکزی استان برگزار خواهد شد.

لفته منصوری گفت: در اين رويداد فرهنگي، سه عنوان كتاب، با هدف ترويج فرهنگ ايثار، جهاد و شهادت و انتقال مفاهيم ارزشمند هشت سال دفاع مقدس به نسل هاي حاضر و آينده همچنين به منظور تبيين حماسه هاي ماندگار هشت سال دفاع مقدس و نقش ارزشمند رزمندگان در آستانه سالروز شهادت دكتر مصطفي چمران رونمايي مي شوند.

منصوری افزود: «پشت دروازه شهر» شامل خاطرات «عليرضا معينيان» مي باشد. عليرضا معينيان 17 آذر 1333 در آبادان به دنيا آمد. غلامرضا جهاني مقدم مصاحبه كننده كتاب است و به كوشش علي شيرخاني به رشته تحرير در آمده است.

عنوان كتاب دوم «اين جا صدايي نيست» است كه ناگفته هاي رضا پورعطا از عمليات والفجر مقدماتي را بيان مي كند و به كوشش فرامرز گرجيان( نويسنده و فيلمساز خوزستاني)، نوشته شده است. این داستان صدصفحه‌ای کاری در حوزه ادبیات دفاع مقدس است و نگاهی نو و کاملا تازه به آن دارد. گرجیان معتقد است: «در این اثر بخشی از ناگفته‌های دفاع مقدس بیان شده و چیزهایی که تاکنون روایت نشده‌، روایت شده است؛ چرا که این رمان سرک کشیدن به زوایای کور عملیات‌هایی است که تاکنون به آن‌ها پرداخته نشده است» .

كتاب سوم با عنوان «خاكريز پنهان» شامل خاطرات آزاده دكتر محمد حاجي خلف است كه مصاحبه هاي آن را سيد حسن موسوي طيب انجام داده و به كوشش فرامرز نوروزي نگارش شده است. "خاكريز پنهان" مجموعه خاطرات و تاریخ شفاهي دكتر محمد حاجي خلف از فعالين انقلاب اسلامي در دزفول و رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس مي باشد كه توسط مركز فرهنگي دفاع مقدس دزفول گردآوري و توسط پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در مهر ماه سال 1392 چاپ و منتشر گرديده است.

منصوری گفت: این کتابها حاصل تلاش و کوشش نویسندگان بومی استان خوزستان می باشد و مراسم رونمايي از اين سه عنوان كتاب تاريخ شفاهي دفاع مقدس با حضور آيت الله سيد علي شفيعي برگزار مي شود.

وی در ادامه گفت: در دوم خرداد ماه نيز با همکاری اداره كل حفظ آثار و نشر دستاوردهاي دفاع مقدس خوزستان ، نقد وبررسي كتاب «برگي از چهل و پنج روز مقاومت» برگزار شد که كتاب «برگي از چهل و پنج روز مقاومت» تدوين مرحومه فاطمه دريكوندي با موضوع ثبت لحظه هاي ايثار و مقاومت مردم خرمشهر در روزهاي آغازين تجاوز رژيم عراق به خرمشهر بوده است.

منصوری در پایان تاکید کرد: اين مراسم رونمايي روز چهارشنبه (28 خرداد) ساعت 9:30 صبح ،در تالار کتابخانه مرکزی استان خوزستان برگزار مي شود و حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد می باشد./ش/ن


برچسب ها: رونمایی ، کتاب ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.