در آیینی از مقام ادبی محمدرضا سرشار (رهگذر) عضو انجمن قلم ایران و قصه‌گوی رادیویی ظهر جمعه تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ امام جمعه کازرون در همایش نکوداشت مقام ادبی محمدرضا سرشار(رهگذر) در زادگاهش کازرون که با حضور وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرماندار شهرستان کازرون و جمعی از مسوولان محلی و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم کازرون در سالن مردانی این شهر برگزار شد گفت: کازرون مهد پرورش علما، فضلا، شعرا و عرفا از صدر اسلام تا به امروز بوده که مایه فخر این دیار است.

حجت‌الاسلام محمد خرسند افزود: شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بنا به پاسداشت نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» تصمیم به برگزاری نکوداشت از مقام ادبی استاد سرشار گرفت.

امام جمعه کازرون اظهار امیدواری کرد با توجه به اینکه جایگاه سرشار در عالم هنر و ادبیات بسیار رفیع و ممتاز است در آینده در یک مقیاس بزرگ‌تری در سطح ملی از آثار و شخصیت وی تجلیل شود.

خرسند با بیان خاطره‌ای از قصه‌های رادیویی ظهر جمعه سرشار در زمان دفاع مقدس گفت: در آن زمان رزمندگان در جبهه با شور و شعف قصه‌های زیبای ظهر جمعه را به وسیله رادیو دنبال می‌کردند.

وی از رسانه ملی درخواست کرد قصه‌های شیرین و آموزنده ظهر جمعه سرشار(رهگذر) را به‌طور مجدد پخش کند.

امام جمعه کازرون ادامه داد: استاد سرشار در بخش آفرینش ادبی و خلق داستان‌های ماندگار بدون شک از پیشروان ادبیات انقلاب اسلامی است.

خرسند به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره ویژگی مقام ادبی استاد سرشار اشاره کرد و افزود: معظم‌له فرمودند سرشار حق بزرگی در ادبیات داستانی انقلاب دارد.

امام جمعه کازرون ارتباط هنرمند با معنویت و فرهنگ دینی را از جمله ویژگی ماندگار سرشار دانست و بیان کرد: اگر امروزه می‌بینیم چهره‌های ادبی مانند مردانی‌ها و... اسمشان زنده است فقط به واسطه ارتباط آنها با معنویت و عشق و ارادت به ائمه اطهار (ع) بوده است.

خرسند از برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه حکومت در قبال دین مردم مسوولیت ندارد، انتقاد کرد و ادامه داد: فرهنگ لیبرالیستی در قبال دین مردم مسئولیت ندارد بنابراین حکومت دینی در قبال دین مردم باید احساس مسوولیت کند.

وی اقامه نماز، ترویج معنویات، دین‌باوری، خداباوری و هدایت جامعه در این سمت و سو و جلوگیری از کج‌روی‌ها را نخستین وظیفه پذیرش مسئولیت در حکومت دینی برشمرد.

امام جمعه کازرون در پایان از دست‌اندرکاران برگزاری این همایش باشکوه تقدیر کرد.

در این همایش با اهدای لوح سپاس از سوی ادارات و نهادهای کازرون از مقام ادبی محمدرضا سرشار تجلیل شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: تجلیل ، انجمن ، قلم ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.