آیین اختتامیه هشتمین «گردهمایی سالانه فیلمسازان و عكاسان انجمن سینمای جوان رودبار» در سالن سینمایی این انجمن با حضور مسئولان، هنرمندان و مردم شهرستان رودبار برگزار شد.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، «حجه الاسلام و المسلمین داودی» امام جمعه شهرستان رودبار با اشاره به اینكه ماندگاری اهداف و برنامه ها در سایه هنرمحقق می‌شود، گفت: هالیوود با تمام توان و ابزارعلیه جهان اسلام فعالیت می كنند به گونه ای كه گریم شخصیت های منفی  فیلم‎های‌شان شبیه مسلمانان است.

وی فیلم را یك ابزار اثرگذار در جامعه معرفی كرد و افزود: بسیاری ازمردم شناختی نسبت به مختار نداشتند اما همین كه یك فیلم با عنوان مختارنامه ساخته و پخش شد همه مردم نسبت به این بخش  از  تاریخ اسلام آگاهی كسب كردند. 

امام جمعه رودبار در پایان صحبت هایش با تاكید بر اینكه جوانان باید اصول هنرمندی را برای خدمت به ارزشهای انسانی بكار گیرند، گفت: چه بسا اینكه یك نگاه غلط توسط یك فیلم اصلاح شود.

در این مراسم حسین لطیفی سرپرست دفتر و دبیر هشتمین هفته فیلم وعكس انجمن سینمای جوانان رودبار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجمن سینمای جوانان ایران و دفتررودبار طی سال‌های اخیر، گفت: پس از 6سال وقفه و با رویكرد مدیران جدید انجمن سینمای جوانان ایران هشتمین گردهمایی سالانه فیلمسازان و عكاسان (هفته فیلم وعكس) سینمای جوانان رودبار را برگزار كردیم كه در این رویداد هنری 22 فیلم كوتاه مستند و داستانی از 11 فیلمساز و50 قطعه عكس از  13عكاس انجمن در معرض دید عموم قرار گرفت.

در ادامه این مراسم از فیلمسازان و عكاسان برتر و مدرسین دفتر با اهداء لوح و جایزه نقدی تقدیر شد كه در بخش فیلمسازان از سهیلا پورمحمدی، زهراعزیزی و مصطفی اكبری منجیلی به عنوان فیلمسازان برتر و مجید گودرزوند به عنوان جوانترین فیلمساز دفتر و در بخش عكاس نیز از فرزین احمدی، مرضیه حیدری، ابوذرحمیدی، مرتضی عباسپور و حسین نقی زاده در بخش مدرسین از مجتبی كوهكن، كاظم نظری، محمدرضایكرنگ صفاكار، سهیلا پورمحمدی و فرزین احمدی تقدیر شد.

بنابراین گزارش از «فخری آقاجانی» بازیگر صدا و سیمای مركز گیلان كه از اعضای سابق انجمن سینمای جوانان رودبار بود نیز با اهداء لوح تقدیر شد. در انتها نیز از «مهندس صفرپور» شهردار رودبار برای مساعدت به انجمن جهت راه اندازی سیستم سرمایش سالن سینمایی مجتمع با اهداء لوح و یك جلد كتاب طبیعت ایران تقدیر به عمل آمد.

همچنین به تمامی فیلمسازان، عكاسان وعوامل اجرایی هشتمین هفته فیلم وعكس رودبار لوح تقدیر اهداء شد. این مراسم با اجرای موسیقی توسط علی جهاندار ازاساتید موسیقی سنتی كشور به پایان رسید.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار