برنامه‌ی این هفته‌ی نمایش فیلم‌های مستند در برنامه‌ی "شب‌های مستند" اعلام شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه ملی؛ به این ترتیب که در ساعت 23 روزهای شنبه تا چهار‌شنبه 24 تا 28 خرداد ماه ابتدا فیلم‌ "نگین سلیمان"، ساخته‌ی علی‌اکبر ولدبیگی (در ادامه‌ی فیلم‌های هفته‌ی گذشته‌ی این فیلم‌ساز) و سپس مستندهای "مشترک موردنظر"، "ما همه به چای عادت داریم"، "و من مسافرم" و "سطرهای سفید" از آثار لقمان خالدی از شبکه‌ی مستند پخش می‌شود و مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

نگین سلیمان فیلمی درباره‌‌ تخت سلیمان یا "شیز" واقع در تکاب آذربایجان‌غربی، مکان تاج‌گذاری شاهان ساسانی و یکی از مقدس‌ترین سازه‌های امپراطوری ساسانی است که بیش از یک هزاره، آتش "آذرگشنسب" به‌عنوان معتبرترین آتش این تمدن را در خود روشن نگهداشته است.

آن‌چه تخت سلیمان را ممتاز می‌دارد، وجود یکی از عجیب‌ترین آثار طبیعی جهان، دریاچه‌ای با دهانه‌ای مدور، به قطر تقریبی ۱۰۰ و عمق ۶۴ متر است که چون نگینی در مرکز این ساختمان مذهب و سیاست، قرار گرفته و باورهای افسانه‌ای زیادی را در تاریخ این سرزمین پرورانیده است.

"مشترک موردنظر"، مستندی است که با نگاه طنز تأثیر موبایل در تهران معاصر را به تصویر می‌کشد.

ما همه به چای عادت داریم، به امنیت شغلی و تأثیرش بر جامعه در مشاغل مختلف، می‌پردازد و تأثیر مثبت امنیت شغلی در شغل و جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

 "من مسافرم"، درباه‌ی مستندسازی علاقمند به شعر سهراب سپهری است که در زمان گذشته به زادگاه شاعر می‌رود و تأثیر شعرهای شاعر را بر مردم زادگاهش مشاهده می‌کند.

"سطرهای سفید"، فیلمی درباره‌ی قیصر امین‌پور شاعر معاصر است، که یک روز قبل از مرگ در یک جلسه‌ی دفاع پایان‌نامه حضور می‌یابد. این مستند به بهانه‌ی این حضور، روابط شاعر با همکارانش را زیر ذره‌بین می‌برد.

"لقمان خالدی"، کارگردان، مستندساز و تدوینگر 36 ساله‌ی کرمانشاهی فیلم‌سازی را از انجمن سینمای جوان کرمانشاه، آغاز کرد. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به: فیلم کوتاه فوکوس، مستند و من مسافرم، مستند خصوصی، مستند مشترک مورد نظر، مستند کمی بالاتر، مستند نسا و ... اشاره کرد.

مستند "کمی بالاتر" در بیست و دومین دوره فستیوال فید مارسی موفق به دریافت جایزه‌ی اصلی بهترین مستند شد، "و من مسافرم" برنده‌ی دیپلم افتخار بهترین تحقیق و پژوهش جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و "مشترک مورد نظر" برنده‌ی تندیس حافظ بهترین مستند جشن دنیای تصویر و برنده‌ی تندیس بهترین مستند جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گردید .


انتهای پیام/

برچسب ها: نمایش ، برنامه ، فیلم ، مستند ، شاعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار