سالانه 700 هزار نفر در کشور دچار مشکلات هزینه‌های درمانی هستند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، مدیرعامل بیمه سلامت کشور با اشاره به اینکه در کشور ما سالانه 700 هزار نفر دچار مشکلات شدید مالی هزینه‌های درمانی هستند گفت: این مسئله دولت را موظف کرد تا نسبت به حدود 40 درصد مردم فاقد بیمه تصمیماتی اتخاذ کند.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه 22 سال بود که قانون سلامت همگانی در کشور اجرایی نمی‌شد، افزود:

امروز افراد تنها با پرداخت پنج درصد از هزینه‌های درمان به معالجه خود می‌پردازند بیان و بیماری‌های خاص نیز 2 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص دادیم تا این بیماران نیز به‌راحتی بتوانند داروهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

به گفته وی : بیش از 46 درصد هزینه‌های کمرشکن حوزه سلامت مربوط به دارو بوده که در‌باره بیماران صعب‌العلاج، سرطانی و ام‌اس به دلیل گران‌قیمت بودن داروها، فشار سنگین و غیر‌قابل تحملی به آنان وارد می‌شد.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور تصریح کرد: پوشش بیمه‌ای و حمایتی داروهای بیماران صعب‌العلاج و سرطانی تا سقف 90 درصد توسط سازمان‌های بیمه‌گر افزایش یافت.

محسنی‌بندپی گفت: با امضای تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان غذا و دارو و سازمان‌های بیمه‌گر منعقد شد، هزینه‌های دارویی این گروه از بیماران هم کاهش چشمگیری یافته‌ است.

وی از تشکیل اداره کل بیمه سلامت غرب مازندران خبر داد و افزود: از آنجایی‌ که یکی از سیاست‌های بیمه سلامت کشور اجرای کارها در زمان کوتاه‌تر است به‌زودی اداره کل بیمه سلامت غرب مازندران را در یکی از شهرستان‌های غرب مازندران مستقر می‌کنیم.

مدیرعامل بیمه سلامت کشورتصریح کرد : در اجرای این سیاست اداره بیمه سلامت شهرستان نوشهر از چالوس جدا و مستقل می‌شود که بعد از عید فطر امسال به بهره‌برداری می‌رسد./س


برچسب ها: هزینه ، درمان ، مشکل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.