رییس منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان محلات گفت: با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن علوفه های و گیاهان خودرو در مراتع و دیگر عرصه های که با کوچکترین سهل انگاری در روشن کردن آتش ،موجب خسارت جبران ناپذیر خواهد شد هشدار داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، طالبی افزود: برخی کشاورزان ، گردشگران و دامداران به هنگام طبخ یا گرم کردن غذا اقدام به روشن کردن آتش می کنند و با فراموش کردن در خاموش سازی شعله های آتش، عرصه های طبیعی را با بحران مواجه می سازند.
وی اظهار داشت: شهروندان نیز به هنگام تفریح در کوه و دشت در خاموش کردن باقی مانده آتش اهتمام ورزند و با رعایت ایمنی در حفظ سرمایه های ملی بکوشند.
طالبی افزود: بارندگی مناسب در فصول زمستان و دوماهه نخست بهار سال زراعی جاری ، سبب شده مراتع و دشت ها سرسبز شوند و با گرما شدن هوا ، اکنون خشک و نیمه خشک هستند و با کوچکترین جرقه آتش سوزی گسترده منطقه را فرا می گیرد بنابراین رعایت نکات ایمنی برای جلوگیری از خسارت ضروری است.
رییس منابع طبیعی وآبخیزداری محلات گفت: طبیعت زیبا منطقه، زمینه جذب بسیاری از مردم را در ایام تعطیل سال در محلات فراهم کرده است و از سویی دامداران با ارتزاق از این فرصت می بایست در نگهداری و حراست از عرصه های طبیعی کوشا باشند.
طالبی، دلایل آتش سوزی در عرصه های طبیعی را به سه دسته شامل بی احتیاطی، عمدی و ناشی از جرقه دانست و تاکید کرد: با بروز هر نوع حریق نه تنها عرصه ها نابود می شوند بلکه گونه های گیاهی و جانوری نادر منطقه نیز تهدید می شود.
رییس منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان محلات عوامل انسانی را سر منشا بروز آتش سوزی در عرصه های طبیعی دانست و تصریح کرد: طبیعت از ثروت های ارزشمند و عامل رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی در جوامع و کشورهای جهان است که صیانت از آن یک ضرورت اجتناب ناپذیر و ملی محسوب می شود.
وی وسعت عرصه های ملی و طبیعی شهرستان محلات را 185 هزار هکتار برآورد کرد و گفت: با درجه بندی غنی، متوسط و فقیر این مراتع به ترتیب45،14 و 64 هزار هکتار عنوان کرد./ش/ن
/
برچسب ها: هشدار ، آتش سوزی ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.