مدیر زراعت جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: از آغاز برداشت محصول کلزا تاکنون بیش از 6 هزار تن محصول کشاورزان اردبیلی خریداری شده که 5 هزار تن آن به مراکز انبار و نگهداری حمل شده است.

داوود طائی امروزدر گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل توان و قابلیت مناسبی در تولید دانه‌های روغنی دارد که در این بین تولید کلزا و سویا از اهمیت خاصی برخوردار است و به دلیل ارزش غذایی بالاتر با استقبال تولیدکنندگان و زارعان منطقه به ویژه شمال استان روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 8 هزار هکتار از اراضی استان اردبیل به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود 16 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود، گفت: با توجه به رطوبت مناسب و آب و هوای مطلوب شمال استان کشت این محصول از رونق خاصی در این مناطق برخوردار است به طوری که علاوه بر شمال استان در سایر مناطق نیز کشت این محصول با استقبال کشاورزان روبه‌رو شده است.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان اردبیل افزود‌: امسال به دلیل کاشت به موقع محصول راندمان تولید افزایش یافته و قیمت تضمینی محصولات نیز بیش از 90 درصد افزایش یافته است.

طائی افزود: دولت با افزایش قیمت تضمینی محصول کلزا از یک‌هزار تومان به یک‌هزار و 900 تومان در حقیقت ایجاد رغبت و انگیزه بیشتردر بین زارعان کرده تا خرید محصول مناسب و شایسته اتفاق بیفتد و از طریق تعاون روستایی استان اردبیل نیز بیش از 12 مرکز خرید در سطح استان به ویژه شمال این استان فعال شده تا خرید محصول مناسب و مطلوب اتفاق بیفتد.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان اردبیل اهمیت و تاثیرگذاری کشت این محصول را در افزایش بازدهی تولید سایر محصولات در زمان کشت پس از محصول کلزا یادآور شد و ادامه داد: تناوب کشتی که انجام می‌‌شود زمینه افزایش کمی و کیفی تولیدات را فراهم آورده و از بروز آفات و بیماری‌ها به شکل مستقیم جلوگیری می‌کند تا راندمان تولید نیز به سرعت افزایش یابد.

انتهای پیام/ش/ن

برچسب ها: اردبیل ، خرید ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.