معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته 60 فقره پروانه بهره برداری برای معادن سنگ تزئینی، فلزی، غیرفلزی و ذغال سنگ در استان صادر شده است.

اکبر طاهری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های بی نظیر معدنی استان، اظهار داشت: استان آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی رتبه سوم کشوری و از نظر تولید برخی از مواد معدنی از جمله طلا، باریت، میکا و انواع سنگ های سخت بر که در اصطلاح تجاری گرانیت نامیده می شوند، بیشترین میزان تولید را در بین استان های کشور دارد .

وی بر لزوم رفع موانع توسعه ای بخش معدن استان تاکید کرد و افزود: تداوم و پیگیری برنامه های توسعه بخش معدن و افزایش سهم آن در اقتصاد استان از جمله اولویت های کاری معاونت امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی است.

وی اضافه کرد: در این راستا فعالیت هایی از قبیل بازدید و نظارت بر معادن استان، صدور و تمدید پروانه بهره برداری، برگزاری دوره های آموزشی توجیهی برای دریافت کنندگان پروانه های عملیات معدنی، برگزاری مزایده های عمومی معادن جهت واگذاری و پیگیری ایجاد واحدهای صنایع معدنی و واحدهای فرآوری مواد در سر معادن با جدیت بیشتر در این سازمان انجام می شود.

طاهری در ادامه سخنان خود به صدور 60 فقره پروانه بهره برداری معدنی با ذخیره قطعی 38 میلیون و 77 هزار تن طی سال گذشته در استان اشاره کرد و گفت: پروانه هاي مذكور برای بهره برداری انواع مواد معدنی از معادن سنگ تزئینی، فلزی، غیرفلزی و ذغال سنگ صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: ميزان سرمايه گذاري در اين بخش بالغ بر 859 میلیارد ریال بوده و براي 557 نفر در بخش معادن استان اشتغال ايجاد كرده است.

وی اضافه کرد: در مجموع میزان استخراج اسمی پروانه های معدنی صادر شده در طی این مدت یک میلیون و 147 هزار تن برآورد شده است.

طاهری یادآورشد: پیش بینی می شود تعداد پروانه های بهره برداری معدنی صادر شده در سالجاری به 65 فقره افزایش یابد که در این صورت شاهد رشد 11 درصدی در این بخش خواهیم بود/ش/ن.

برچسب ها: سرمایه ، معادن ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.