محمودان گفت: بسیاری از بانک‌ها در بدو تأسیس 30 درصد آورده‌های خود را نزد بانک مرکزی به سپرده می‌گذارند و 70 درصد را وام می‌دهند و این سبب ایجاد خلق پول و دامن زدن به تورم شده است.

حبیب‌الله محمودان کارشناس اقتصاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بسیاری از بانک‌ها ابتدا در بدو تأسیس 30 درصد آورده‌ی خود را نزد بانک مرکزی به سپرده می‌گذارند و 70 درصد را وام می‌دهند و این سبب ایجاد خلق پول و دامن زدن به تورم شده است. 

وی در ادامه افزود: اگر در بانکداری ما قرار است تحولی صورت گیرد ابتدا باید با وام دادن قسمت‌های صنعتی و تولیدی را تقویت کنند تا ما شاهد یک اتفاق بزرگ در این حوزه باشیم. 

محمودان با اشاره به سرمایه‌گردان بانک‌ها گفت: اگر به سرمایه‌گذاری در بورس منتج شود باعث تعادل و توازن در نظام بانکی خواهد شد به شرط اینکه سودها به درستی در بورس شناسایی شده تا باعث ایجاد حباب در بورس از یک طرف و دامن زدن به تورم از طرفی دیگر نشود.

این کارشناس اقتصادی در پایان یادآور شد: در ابتدای امر کارخانجات باید چرخ تولید را به حرکت درآورند و سپس بانک‌ها و مردم تشویق شوند در این حوزه به سرمایه‌گذاری بپردازند و گرنه با التزامات دستوری نمی‌توان در کشور اشتغال و از همه مهم‌تر تشویق به سرمایه‌گذاری کرد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: بهره ، سرمایه گذاری ، وام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار